Trešdiena, 24. decembris
Ādams, Ieva
weather-icon
+1° C, vējš 1.34 m/s, R-ZR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Komentārs

Viens no izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas ierosinājumiem ir šķirt pedagoģisko slodzi bērnudārzā — puse būtu pedagoģiskais, bet puse bērnu pieskatīšanas darbs. Tas, visticamāk, arī ietekmētu atalgojumu, kas nebūtu par labu pedagogiem. Cik korekts ir šāds dalījums? 

Janīna Zolotorenko,
Aizkraukles pagasta sākumskolas direktore
— Nav saprotams, kāpēc ministrei radusies šāda doma. Vai tiešām viņai nav bijusi nekāda saistība ar pirmsskolas izglītības iestādi ne darba ziņā, ne personīgi? Noteikti nepiekrītu ministres viedoklim, jo tas nav pareizs risinājums. Ikdienā, strādājot izglītības iestādē, redzu, cik liels darbs ieguldīts tieši pirmsskolā, lai sagatavotu bērnus skolai. Pirmās iemaņas un prasmes mācīties nāk tieši no pirmsskolas. Ikviena diena un nodarbība bērniem dod ko jaunu, ko palīdz apgūt skolotāji, un nav nozīmes, cik vecs ir bērns, jo katru mirkli viņš kaut ko mācās. Protams, liela nozīme ir ģimenei, bet ne visu bērni apgūst mājās, jo vecāki strādā un ne vienmēr var dot to, ko mazie saņem bērnudārzā. Tā, piemēram, ir dabas vērošana, grupu spēles un citas iemaņas. Līdz ar to skolotājiem tajā visā jāiegulda daudz darba. Arī mazākie bērni bērnudārzā vienkārši nepavada laiku, bet viņiem ir rotaļu nodarbības, kurās arī visu laiku kaut ko mācās.
Grūti saprast, no kurienes radies ministres viedoklis. Turklāt tas ir pretrunā esošajiem noteikumiem, jo visiem pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājiem nepieciešama augstākā speciālā izglītība. Katrs no viņiem ir speciālists šajā jomā neatkarīgi no tā, ar kādu vecuma grupu strādā. ◆

Maija Zdanovska, Pļaviņu novada pirmsskolas izglītības iestādes “Jumītis” filiāles “Zīļuks” vadītāja
— Tas ir tik absurdi, ka nav pat saprotams, kā tas domāts. Šāds paziņojums ir vēl neizprotamāks, jo tikko, septembrī, pirmsskolas izglītības iestādēs sāka īstenot kompetencēs balstītu izglītības programmu. Skolotājs ar bērnu darbojas visu dienu, un brīžam pat laika pietrūkst, lai visu paveiktu. Turklāt bērns mācās jau no mazotnes, un grūti izdalīt, kad viņš kaut ko apgūst vai tikai spēlējas. Tie ir nedalāmi jēdzieni. ◆

Inta Rinmane, Skrīveru novada pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” vadītāja
— Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogi strādā ar milzu atdevi, un dienā ir ļoti liels darba apjoms. Grupas ir lielas, un rotaļu nodarbības ir visas dienas garumā saistībā ar jaunajām vadlīnijām un programmām. Tā ka izglītošana notiek nepārtraukti, kamēr bērns uzturas iestādē. Šāds ministres ierosinājums ir nepieņemams. Mēs pašvaldībā runājām, ka vajadzētu pat divas pedagoga slodzes likmes uz vienu grupu, jo darba specifika ir mainījusies un ar bērniem jāstrādā jau vairāk individuāli vai mazākās grupās. Skolotājam ir sava kompetence un atbildība, bet skolotāju palīgiem sava. ◆

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.