Daina Delvere, Aizkraukles Mūzikas skolas direktore
— Mūsu skola arī pārgājusi uz tālmācību. Kad tā sākās, skolotāji atnāca uz skolu, paņēma nošu materiālus, instrumentus līdzi uz mājām. Arī bērniem, kuriem nav savu mūzikas instrumentu, iedevām tos uz mājām. Secinājām, ka, mūziku atskaņojot tiešsaistē, rodas skaņas kropļojumi, tāpēc audzēkņi savu muzicēšanu ieraksta video un atsūta. No aprīļa sola pieslēgt digitālo platformu, kas šo problēmu varētu risināt. Teorijās uzdevumus izpilda un atsūta elektroniski atpakaļ skolotājai. Pieejami arī digitālie mācību līdzekļi, uz tiem esam norādījuši saites, un bērni saka, viņiem patīk tos pildīt. Pirmajā nedēļā vispārīgā skola bija pārcentusies ar uzdevumiem, bērniem mūzikas skolas uzdevumiem vairs neatlika laika. Ceru, ka līdz eksāmenu laikam situācija atgriezīsies vecajās sliedēs.
Santa Kalniņa, Pērses sākumskolas direktore
— Kā sešgadnieces mammai mācības nesagādā grūtības. Grūtāk ir ar attālināto darbu skolā. Tiešsaistes laikā, runājot ar skolotājiem, bērni nereti iejaucas sarunās. Tomēr kopumā attālināto mācīšanos esam veiksmīgi ieviesuši. Vecāki ir atsaucīgi. Veidojam darbu mapes, un pirmdienā vecāki atnāk pēc jaunām mapēm, nodod iepriekšējos izpildītos uzdevumus. Ir skolēni, kuri dzīvo tālāk, un viņiem darbu mapes aizvedīšu pati. Notikušas arī vairākas veiksmīgas attālinātās tiešsaistes mācību stundas. Skolotāji ir zinoši, izmanto dažādas tiešsaistes platformas. Katrai klasei esmu sagatavojusi mācību plānu visai nedēļai un ievietoju to e-klasē. Ceru, ka šāda situācija nebūs ilgi, jo atgriezenisko saiti iegūt tomēr ir grūti. Ne visi bērni ir apzinīgi, nav iemācījušies saplānot laiku, un gadās, ka darbu, kas jānodod līdz pulksten trijiem dienā, atsūta tikai astoņos vakarā. Savai audzināmajai 5. klasei saku, lai no rīta pamostoties izdara darbus skolai, un tad visa atlikusī diena būs brīva vai atvēlēt to konsultācijām ar priekšmetu skolotājiem.
Monta Nāburga, skrīveriete, divu bērnu mamma
— Vecākais dēls mācās 7. klasē un ir ļoti patstāvīgs, ar mācībām diezgan labi tiek galā. Mazākais iet dārziņā, skolā jāsāk iet rudenī, un ar viņu kopā darbojos. Lielajam bērnam skolotāja bija jau sagatavojusi plānu visai nedēļai, un to saņēmām piektdien. Plānā norādīti arī termiņi, līdz kuram katrs uzdevums jāiesniedz, un puika seko tiem līdzi. Uzdevumus, kad tie izpildīti, pievieno e-klasē. Pagaidām videočata veidā mācības nav bijušas. Savukārt bērnudārzā mācību materiāli bija jāsavāc vecākiem un izpildītie darbi pēc 14. aprīļa būs jānes uz dārziņu. Nedēļas beigās “Whatsapp” audzinātājai jānosūta bildes ar to, kas ir paveikts. Mazāko ņemu līdzi uz darbu, un tur viņš dienas laikā pilda vieglākos uzdevumus, bet vakarā pēc darba — grūtākos. Lielais puika trenējas handbolā, un treneris “Whatsapp” sūta uzdevumus, kas jāpilda — skriešana u. c., lai, atsākoties treniņiem klātienē, varētu tikt līdzi slodzei. ◆