Pļaviņu iedzīvotājus šoziem vairākkārt satraukušas apkures problēmas pilsētā.
Pļaviņu iedzīvotājus šoziem vairākkārt satraukušas apkures problēmas pilsētā. Daudzas iedzīvotāju sūdzības, pārmetot neizdarību, saņēmusi pilsētas dome. Arī “Staburags” vairākkārt publicējis iedzīvotāju viedokli.
Jau kopš novembra komunālās saimniecības pašvaldības uzņēmumu (KSPU) vadīja vietas izpildītājs, nu dome pārvaldnieka amatā beidzot apstiprinājusi Ivanu Kitovu. Kāda pļaviņiete (vārds redakcijā zināms) sašutusi par to, ka komunālās saimniecības pašvaldības uzņēmums Pļaviņās pamests novārtā un nevienam nerūp siltumapgādes situācija pilsētā: “Kad beidzot ievēlēs KSPU pārvaldnieku? Iedzīvotāji grasās sasaukt sapulci un pieprasīt domes demisiju, jo savu darbu deputāti neveic.”
Līdzīga satura vēstuli “Staburags” saņēmis no vēl kādas Daugavas ielā dzīvojošas pļaviņietes, kura apgalvo — lai gan dzīvokļos nav siltuma un karstā ūdens, par to tāpat prasa pilnu samaksu. “Dzīvoju vietā, kur jāmaksā par zilu gaisu un vienkārši neko,” viņa secina.
Martā Pļaviņu iedzīvotāji iesnieguši domei vairākas protesta vēstules, kurās pausta neizpratne par domes neizlēmību, neapmierinātība ar siltumapgādi pilsētā un KSPU darbu. “Martā dzīvokļos temperatūra nepārsniedz 13 — 16 grādu. Kāds iemesls kārtējai nekurināšanai? Mūs neviens par to neinformē, un domei tas neinteresē,” apgalvo pļaviņieši.
Dome nespēj vienoties
Par KSPU pārvaldnieka apstiprināšanu Pļaviņu dome nespēja vienoties jau kopš marta, un pļaviņieši tieši tajā apstāklī saskata nespēju nodrošināt kvalitatīvus pakalpojumus. Pārvaldnieka pienākumus dome uzticēja veikt Zigurdam Krankalim, bet četru mēnešu laikā viņš tā arī nav pierādījis, ka spēj vadīt uzņēmumu.
Četri domes deputāti iesnieguši pieprasījumu domes priekšsēdētājam apstiprināt jaunu pārvaldnieku. Pļaviņu dome izceļas ar nespēju vienoties — katram gribas parādīt, ka strādā, aizmirstot, ka darbs jādara vienotā komandā un jādomā par tiem, kuri uzticējās un domi ievēlēja. Cietēji ir iedzīvotāji, jo par viņu interesēm aizmirsts, nepārtraukti meklējot vainīgos.
Brauc, bet nestrādā
Nu visi vienojušies, ka vienīgais vainīgais ir Zigurds Krankals. Nav dūmu bez uguns, un pārvaldnieka vietas izpildītāja darbībā daudzas nianses šķiet neskaidras. Par viņa aizņemtību ar citām lietām, ne uzņēmuma vadīšanu, liecina fakts, ka janvārī ar uzņēmuma auto nobraukts 7880 kilometru, februārī — 6000. “Reāli Krankala kungs tikai brauc, nepaliek laika strādāt,” spriež domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Bērziņš.
Maksā par daudz
Visu ziemu pļaviņieši saluši, bet par neesošajiem pakalpojumiem tāpat maksājuši. Kāpēc nav veikti pārrēķini? KSPU grāmatvedībā uzzinājām, ka pārrēķini par neesošo siltumu esot veikti regulāri. Piemēram, janvārī neesot iekasēta samaksa par divām apkures dienām mājās, kuras apsilda no Raiņa ielas katlumājas, bet tikai puse maksas aprēķināta dzīvokļu īrniekiem, kurām siltumu piegādā katlumāja Rīgas ielā.
Iedzīvotāji iebilst, ka tāpat maksa esot bijusi lielāka, nekā viņi patiesībā siltumu patērē.
Pārvaldnieks no kaimiņrajona
Pavasara saulīte pļaviņiešiem nesusi glābiņu, kuru viņi no savas pilsētas vadības sagaidīt nespēja. Dzīvokļos kļūst siltāks, un iesilušas arī domes deputātu sirdis. Otrdien sasauktajā ārkārtas sēdē beidzot apstiprināts KSPU pārvaldnieks.
Deputāti balsoja par diviem lēmumprojektiem: par pārvaldnieku apstiprināt Mihailu Hohlovu, bet domes priekšsēdētājs pārvaldnieka amatam ieteica Ivanu Kitovu. Šo amatu domes deputāti uzticējuši jēkabpilietim Ivanam Kitovam.
Vai jaunais pārvaldnieks būs glābiņš pļaviņiešiem, vēl pāragri spriest, bet labvēlīgām cerībām spārnoti gan domes darbinieki, gan iedzīvotāji. “KSPU ir vajadzīgs cilvēks, kurš vada darbu. Arī tā darbinieki atzina, ka viņus jau neviens neorganizē, tāpēc kārtības nav,” saka Bērziņa kungs.
Ivans Kitovs jau vakar sāka pārņemt KSPU lietas. Iepriekš viņa darbs bijis saistīts ar dažādu iekārtu ekspluatāciju.
Jaunais KSPU pārvaldnieks Ivans Kitovs apgalvo, ka mēģināšot siltuma piegādes jautājumu sakārtot, cik būs viņa spēkos: “Jāpēta siltumapgādes problēmas. Ja nolietojusies siltumtrase, tā jāmaina, bet cilvēki nedrīkst salt!”.