Iedzīvotāji ir sašutuši par būtisku apkures maksas pieaugumu, salīdzinot novembri un decembri, lai gan liela sala nav bijis. Pārmetums saņemts arī par pašvaldības mobilās aplikācijas “Mobio” neefektivitāti.
“Labdien! Kāpēc maksa par siltumenerģijas patēriņu ir būtiski palielinājusies, ja 2017. gada decembrī nebija liela sala?” tādu jautājumu aizkrauklietis Andris šī gada janvārī uzdeva Aizkraukles novada pašvaldībai, izmantojot domes mobilo aplikāciju, kurā izveidota sadaļa “Apkure”. Taču viņš bija ļoti vīlies par saņemto atbildi: “Šis jautājums nav risināms ar “Mobio” starpniecību, ieteikums vērsties pie pakalpojuma sniedzēja.”
“Kādēļ tad mobilajā aplikācijā ir sadaļa “Apkure”, ja man šis jautājums tomēr ir jāskaidro pašam?” jautā Andris.
Aizkraukles novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Zanda Bistere skaidro, ka sistēmā nebija savienojuma ar uzņēmumu “Aizkraukles siltums”, tādēļ jautājums tika adresēts SIA “Lauma A”, kuras vadītājs sniedza atbildi. Viņa arī informē, ka pašvaldība drīzumā no mobilās aplikācijas atteiksies mazās iedzīvotāju aktivitātes dēļ. “Pašlaik to izmantojam testa režīmā, neko nemaksājot. Pagājušā gada novembrī bija tikai pieci jautājumi, decembrī — seši, tajā skaitā dažus ierakstīja pašvaldības darbinieki, pārbaudot sistēmas darbību. Ja pašvaldība abonētu “Mobio”, būtu jāmaksā 120 eiro mēnesī. Tas ir pārāk dārgi dažiem iedzīvotāju jautājumiem.”
Par apkures maksas pieaugumu redakcijā vērsušies arī citi sašutuši iedzīvotāji, nesaprotot, kādēļ ir tik būtisks pieaugums. Piemēram, kāda Lāčplēša ielas 9. mājas iedzīvotāja sacīja, ka novembrī bija jāmaksā 0,6227 eiro par kvadrātmetru, bet decembrī — 0,9987 eiro. Par divistabu dzīvokli novembrī kopējā summa par apkuri un karsto ūdeni (patērēti tikai pāris kubikmetru) bija jāmaksā 46,95 eiro, bet decembrī — jau 67 eiro.
SIA “Aizkraukles siltums” valdes loceklis Aivars Aldermanis, jautāts par pieaugumu, informēja, ka megavatstundas cena ir 44,88 eiro, šī maksa gada beigās nav palielinājusies un šajā apkures sezonā būs tāda pati. Viņš sacīja, ka būtu jāzina konkrēta māja. Kad nosaucu Lāčplēša ielas 9. māju, viņš sacīja, ka iedzīvotājiem vajadzētu iztikt bez starpniekiem un vērsties tieši “Aizkraukles siltumā”, ja viņi vēlas uzzināt ko vairāk. Uzņēmuma vadītājs nevarēja uzreiz izskaidrot, kāpēc, piemēram, Lāčplēša ielā 9 vai citās mājās ir pieaugusi maksa par apkuri. “Tad būtu jāveic analīze, jāsalīdzina konkrētās mājas patērētā siltumenerģija pa mēnešiem,” viņš sacīja un aicināja iedzīvotājus vērsties personīgi vai pa tālruni 65122386 pie viņa vai abonentu daļā pa tālruņiem 65122394 vai 65122556. ◆