Viens no lielākajiem dolomīta šķembu ražotājiem Latvijā SIA „Pļaviņu DM” šovasar ik mēnesi saražo ap 50000 kubikmetru dolomīta šķembu. Vasaras pirmajā pusē produkciju lielākoties eksportēja, bet pašlaik palielinājies pieprasījums vietējā tirgū.
Viens no lielākajiem dolomīta šķembu ražotājiem Latvijā SIA „Pļaviņu DM” šovasar ik mēnesi saražo ap 50000 kubikmetru dolomīta šķembu. Vasaras pirmajā pusē produkciju lielākoties eksportēja, bet pašlaik palielinājies pieprasījums vietējā tirgū.
–– Augustā izjūtam vietējo ceļu būvētāju sarosīšanos, –– stāsta SIA „Pļaviņu DM” direktora vietnieks Juris Seikovskis. –– Notikuši daudzi konkursi ceļu remontam, un pašlaik pēc mūsu ražotajām šķembām ir liels pieprasījums. Tas gan nav īsti normāli, ka ceļu remontu sāk tikai tagad. Šī vasara, manuprāt, ceļu būvētājiem bija ļoti labvēlīga –– traucēja vien lielais karstums. Arī mūsu strādniekiem klājās grūtāk, taču dolomīta ieguvi lielais karstums netraucēja.
Sezona šogad sākās jau martā –– saražojām 15000 kubikmetru, nākamajā mēnesī jau ap 25000 kubikmetru, līdz apjomi sasniedza 50000 kubikmetru mēnesī. Tas ir labs rādītājs.
Pļaviņās ražo mazgātās dolomīta šķembas ar kubveida struktūru, tās ir daudz izturīgākas nekā parastās šķembas. Arī piedāvāto frakciju sortiments ir ļoti plašs. SIA „Pļaviņu DM” nodrošina darbu 114 strādājošajiem.
–– Darbaspēka trūkuma problēmas mums nav, –– saka Seikovska kungs. –– Ja nepieciešams, labu darbinieku sameklēt varam. Pie mums ir arī daudz praktikantu no arodskolām. Ja viņiem te patīk un mums ir brīva darba vieta, viņi te paliek strādāt arī pēc arodskolas beigšanas. Tā esam ieguvuši vairākus labus metinātājus un virpotājus.
Nepārtraukti jādomā arī par labākas tehnikas iegādi. SIA „Pļaviņu DM” jaunākais pirkums ir divi elektriskie ekskavatori, kuri atvesti no Sauriešiem. Voroņežā ražotie ekskavatori nav jauni, taču ir labā tehniskā kārtībā. Labi aprūpēti, tie darbosies vēl ilgi.
Nopirkta arī elektriskā urbšanas iekārta. Ar to dolomīta slānī izurbj caurumus, kuros iepilda sprāgstvielu. Pļaviņiešiem jau ir viena šāda iekārta, taču karjers ir liels, darbi notiek abos tā galos, un pārvadāt urbšanas iekārtu nav izdevīgi.