Viens no vecākajiem braucošajiem džipiem — padomju GAZ 69A 4×4 — ir aizkrauklietim Aleksim Robežniekam.
Viens no vecākajiem braucošajiem džipiem — padomju GAZ 69A 4×4 — ir aizkrauklietim Aleksim Robežniekam. 1969. gada visurgājējs ar noņemamo brezenta jumtu paredzēts pieciem cilvēkiem, un Robežnieku ģimene ar to vasarā brauc piknikā.
— GAZ 69A kā ģimenes pirmo automašīnu savulaik iegādājās tēvs, — stāsta Aleksis Robežnieks. — Līdz pat deviņdesmito gadu vidum to ekspluatējām regulāri, apbraucot vai visu Latviju. Tagad automašīnu lietojam tikai vasarā, kad vēlme doties kādā izbraukumā vai smilšu karjerā sarīkot sacīkstes.
Biežāki braucieni ar GAZ 69A nenotiek finansiālu apsvērumu dēļ — divas tonnas smagais auto, ar kuru bez problēmām var pavilkt pat kravas KAMAZ, 100 kilometriem tērē 18 litru benzīna.
Trīsdesmit gados Robežnieku GAZ 69A piedzīvojis tikai vienu pārbūvi. Tā oriģinālais dzinējs nomainīts ar ātrāku — GAZ 24 Volga — motoru. Tagad Aleksis Robežnieks domā par daudz pamatīgāku automašīnas pārbūvi.
— Gribētu uzlabot salona apdari, jo patlaban nav nekādu ērtību, — stāsta Aleksis. — Plānoju piemontēt drošības stieņus, papildu lukturus, platākas riepas un citas lietas, kas automašīnu padarītu gan ērtāku, gan krāšņāku. Vajadzētu nomainīt arī dzinēju, izvēloties kādu no ārzemju automašīnām, kas ir daudz ekonomiskāka.