Lai cik labi bijuši nolūki, dažkārt tomēr gadās nokavēt kārtējā rēķina samaksas dienu.
Lai cik labi bijuši nolūki, dažkārt tomēr gadās nokavēt kārtējā rēķina samaksas dienu. Vai tāpēc, maksājot sodanaudu, bārt sevi un citus ģimenes locekļus par aizmāršību? Saspringt, lai kļūme neatkārtojas? Ko niekus! Labāk ielūkojieties bankā, jo tagad “Hansabanka” piedāvā pakalpojumu “Tiešais debets” kas ļauj nedomāt par dažādu rēķinu samaksas termiņiem.
Kas ir tiešais debets?
Tiešais debets ir bankas sniegta iespēja norēķināties par visdažādākajiem pakalpojumiem bez paša maksātāja. Banka pēc klienta rīkojuma to izdara automātiski, līdzko saņemts uzņēmuma rēķins. Ja vien naudas kontā būs pietiekami, rēķinu apmaksās norādītajā laikā un tik ilgi — dažus mēnešus, gadu vai ilgāk, cik paredzēts līgumā. Ja līgums ar banku būs noslēgts līdz 25. datumam, jau nākamajā mēnesī visas rūpes par rēķinu samaksu uzņemsies banka.
Kādas ir tiešā debeta priekšrocības?
Tie, kas izmanto tiešo debetu, atzīst, ka šim pakalpojumam ir vairākas būtiskas priekšrocības. * Rēķins vienmēr samaksāts uzņēmuma — pakalpojuma sniedzēja — norādītajā laikā. * Drošība un precizitāte. Īpaši nozīmīgi tas ir tāpēc, ka rēķiniem piemīt nelāga īpašība — tie šad un tad mēdz pazust vai iejukt citos papīros. Arī naudasmaks jāpieskata un jāglabā. Tiešā debeta izmantotājam šie rūpesti atkrīt, jo par visu gādā banka. * Būtisks laika ietaupījums. Ar rēķinu kaudzīti vairs nav jāiet ne uz pastu, ne banku, nav jāpiktojas ne par nepiemērotajiem darbalaikiem, ne rindām.
Vai tiešo debetu var izmantot visu rēķinu apmaksai?
“Hansabankas” tiešais debets” dod iespēju automātiski norēķināties par “Lattelekom” un mobilo sakaru operatoru sniegtajiem pakalpojumiem. Tiešo debetu var izmantot arī, lai norēķinātos par kabeļtelevīziju, internetu, līzingu un citiem regulārajiem maksājumiem. Turklāt vai ik mēnesi “Hansabanka” sadarbībā ar Nacionālo maksājumu centru piedāvā aizvien jaunu pakalpojumu apmaksu, tāpēc vislabāk konsultēties kādā no bankas filiālēm.
Vai ir iespēja samaksāt arī citu personu rēķinus?
Protams, ja vien kontā ir pietiekami daudz līdzekļu. Tiešais debets dod iespēju regulāri maksāt par vecāku, bērnu vai citu personu izmantotajiem pakalpojumiem, ja vien klientam ir šāda vēlēšanās.
Kā uzzināt, vai rēķins samaksāts?
Pirmkārt, to var redzēt bankas konta izrakstā. Otrkārt, uzņēmums sūta rēķinu ne tikai uz banku, bet arī — tāpat kā iepriekš — uz mājām: lai klientam ir skaidrs, cik naudas un par ko banka pārskaitījusi. Ja rēķins kādu iemeslu dēļ šķiet nepareizs, tā apmaksu var atsaukt.
Un visbeidzot — kas jādara, lai varētu izmantot tiešo debetu?
Bankas klientiem jāaiziet uz kādu no “Hansabankas” filiālēm un jānoslēdz līgums par tiešo debetu, norādot uzņēmumus, kuru pakalpojumus vēlas apmaksāt. Tiem, kas vēl neizmanto bankas pakalpojumus, vispirms jāatver “Hansabankā” konts un pēc tam jānoslēdz līgums. Tātad pietiks ar vienu bankas apmeklējumu, lai bažīgo domu — ka tikai neaizmirstu! — izmestu no galvas uz visiem laikiem.