Lai gan dabā jūtams vasaras miers, vidusskolu abiturientiem sākušās uztraukuma pilnas dienas.
Lai gan dabā jūtams vasaras miers, vidusskolu abiturientiem sākušās uztraukuma pilnas dienas.
Dažbrīd eksāmeni šķiet kā divu naidīgu nometņu cīņa, sak’, nu tik saturieties! Mēs jums parādīsim! Un kur tad vēl tā milzīgā slepenība! Nu akurāt kā spiegu filmās!
Tas attiecas uz svešvalodas eksāmenu. Katru gadu pārbaudījumi kļūst arvien sarežģītāki, bet rezultātus var uzzināt tikai pēc piecām nedēļām. Tā vien šķiet, ka izglītības iestādēs ierēdņi ir tikai tāpēc, lai domātu, kā visu pēc iespējas vairāk sarežģīt.
Vai tiešām angļu un vācu valodas skolotāji ir tik “korumpēti”, neprasmīgi, ka nevar novērtēt katra skolēna zināšanas uzreiz eksāmena laikā vai vismaz nākamajā dienā? Ja jau ir šaubas par pašmāju skolotāju kompetenci, lūdzu, noorganizējiet “viesizrādes”! Lai aizkrauklieši brauc, piemēram, uz Ogri, bet ogrēnieši — uz Aizkraukli, kā tas notiek dažos citos priekšmetos pašu rajona robežās, ja eksāmena kārtotāju ir pārāk maz.
Tagad svešvalodu eksāmena kārtošana vairāk atgādina piedzīvojumu šovu ar detektīvromāna elementiem — līdz pēdējai minūtei (iestājai augstskolā) nezini, kāds rezultāts.
Ja jau uzskata, ka svešvalodas māca nekam nederīgi skolotāji, varbūt vajadzīga reorganizācija Izglītības un zinātnes ministrijā?
Darīt kaut ko, lai tikai radītu iespaidu, ka strādā, ir muļķīgi — tas nebūt nepaaugstina izglītības kvalitāti un nevieš absolventos ticību savām spējām.