Laikraksta “Staburags” redakcijā vērsās kāda lasītāja, kura, saņemot vēstuli, bija neizprat-nē — kur palicis Aizkraukles pasta nodaļas zīmogs? Vai vēstuļu sūtīšanā notikušas kādas izmaiņas? Un kā nepieciešamības gadījumā var pierādīt, kad vēstule saņemta?
Sieviete stāsta, ka saņēma radu sūtītu vēstuli. Rīgas pasta nodaļas zīmogs bija, Aizkraukles pasta — nē. Tā bija B klases vēstule. “Vai tad zīmogus vairs nespiež? Ja vēstulē būtu aicinājums ierasties tiesā vai policijas iecirknī, kā es varētu pierādīt, ka vēstuli saņēmu ar nokavēšanos? Konkrētā vēstule pie manis ceļoja piecas darba dienas,” stāsta lasītāja.
Sazinājāmies ar “Latvijas pasta” ārējās komunikācijas vadības daļas vecāko sabiedrisko attiecību projektu vadītāju Vinetu Danielsoni, kura sniedza atbildi. “Vēstuļu korespondencei pasta nodaļās netiek spiests kalendārais zīmogs, lai atteiktos no liekām birokrātiskām procedūrām, uzlabotu un paātrinātu pasta sūtījumu piegādi. Faktiski šāda zīmogošana radīja dubultu un nevajadzīgu darbu pasta darbiniekiem, jo sūtījumu apstrādes kompleksā tie jau tiek zīmogoti ar tās dienas kalendāro zīmogu, kad sūtījumi tiek saņemti “Latvijas pastā”. Tādējādi pilnībā iespējams izsekot šo sūtījumu piegādes laikam, nepaildzinot apstrādes un piegādes kopējo procesu un izslēdzot liekas papildu funkcijas.” B klases vēstules tiek uzskatītas par ekonomiskajiem pasta sūtījumiem, un tās tiek nosūtītas saskaņā ar pasta noteikumiem, ilgākā laika periodā, piemēram, iekšzemes B klases vēstules tiek piegādātas adresātam trīs darba dienu laikā. Savukārt A klases vēstuļu korespondence tiek uzskatīta par prioritāriem pasta sūtījumiem, līdz ar to tiek piegādāta adresātam jau nākamajā darba dienā. A klases vēstulēm uz aploksnes norādīta atbilstoša atzīme. ◆