Trešdiena, 24. decembris
Ādams, Ieva
weather-icon
+-3° C, vējš 0.89 m/s, R vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Dzelzceļš svin jubileju

Pirms 84 gadiem 5. augustā Latvijā nodibināta nacionālā dzelzceļa kompānija, tāpēc tieši šo datumu valsts akciju sabiedrība „Latvijas dzelzceļš” uzskata par uzņēmuma dibināšanas dienu.

Pirms 84 gadiem 5. augustā Latvijā nodibināta nacionālā dzelzceļa kompānija, tāpēc tieši šo datumu valsts akciju sabiedrība „Latvijas dzelzceļš” uzskata par uzņēmuma dibināšanas dienu. Aizkraukles rajonu šķērso triju dzelzceļa līniju posmi vairāk nekā 100 kilometru kopgarumā.
Katrai no dzelzceļa līnijām ir savs izmantošanas mērķis. Krustpils––Jelgavas dzelzceļu jau vairākus gadus izmanto tikai kravu pārvadājumiem. Tas ir Daugavpils––Ventspils dzelzceļa līnijas posms, pa kuru pārvadā lielākoties naftas produktus un citas kravas, kuras pārsvarā ved tranzītā caur Ventspils ostu. Šajā dzelzceļa posmā Aizkraukles rajonā ir četras stacijas: Taurkalne, Menta, Daudzeva un Sece, kuras izmanto kā vilcienu sastāvu maiņas vietas.
Rīgas––Daugavpils dzelzceļa posms ir vecākā dzelzceļa līnija Latvijā, būvēta jau 1861. gadā. Mūspusē tajā ir piecas stacijas un divas pieturvietas: Dendrārijs, Skrīveri, Muldakmens, Aizkraukle, Koknese, Alotene, Pļaviņas. Pa šo dzelzceļa līniju paralēli kravas vilcieniem kursē arī pasažieru vilcieni, un šī ir viena no visnoslogotākajām dzelzceļa līnijām Latvijā.
Šovasar vairākās vietās šajā dzelzceļa līnijā notiek sliežu ceļu kapitālie remonti. Uzņēmums „Latvijas dzelzceļš” nākotnē ieplānojis piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu un sākt ļoti vērienīgu projektu –– otra sliežu ceļa izbūvi no Skrīveriem līdz Krustpilij. Tas šajā posmā ļautu ievērojami palielināt pārvadājumu apjomus un ātrumu.
Pļaviņās sākas dzelzceļa līnijas atzars uz Vecumiem, ko izmanto gan kravu, gan pasažieru pārvadājumiem. Aizkraukles rajona robežās ir tikai vilcienu pieturas vieta Spīgana.
„Latvijas dzelzceļa” statistika liecina, ka šī gada pirmajos sešos mēnešos uzņēmums pārvadājis 10626,7 tūkstošus pasažieru. Ar elektrovilcienu pasažieri vidēji brauc 23, bet ar dīzeļvilcienu –– 81 kilometru. Savukārt vienā elektrovilciena vagonā brauc vidēji 22, bet dīzeļvilciena vagonā –– 21 pasažieris. Šajā laikā pārvadāti 24886 tūkstoši tonnu kravu, no kurām lielākā daļa ir naftas produkti –– 12562 tūkstoši tonnu.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.