Plānots, ka no 2004. gada 1. septembra 2.—4. klases skolēnu zināšanas vērtēs pēc desmit ballu sistēmas, bet aprakstošais vērtējums paliks tikai pirmajās klasēs.
Plānots, ka no 2004. gada 1. septembra 2.—4. klases skolēnu zināšanas vērtēs pēc desmit ballu sistēmas, bet aprakstošais vērtējums paliks tikai pirmajās klasēs.
To paredz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāru sanāksmē pieteiktie grozījumi noteikumos par valsts pamatizglītības standartu. Šobrīd bezatzīmju vērtēšana pastāv līdz 4. klasei.
Pēc izglītības un zinātnes ministra Kārļa Šadurska ierosinājuma pakāpeniska pāreja uz vērtējumu desmit ballu sistēmā sākama skolēniem jau no 2. klases matemātikā, latviešu valodā un mazākumtautību valodā. 3. un 4. klasē plānota pakāpeniska pāreja uz vērtējumu desmit ballu skalā arī citos mācību priekšmetos.
Grozījumi paredz, ka bērnu mācību sasniegumus 1. klasē vērtē aprakstoši — īss mutisks un rakstveida vērtējums par skolēna mācību darbību, mācīšanās stilu, saskarsmes un sadarbības prasmēm, attieksmi pret mācībām un mācību sasniegumu attīstības dinamiku.