Svētdiena, 28. decembris
Inga, Ivita, Irvita, Ingeborga
weather-icon
+-2° C, vējš 3.58 m/s, Z-ZA vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Daudz neatbildētu jautājumu par plānoto kaltes izbūvi

Pēc raksta “Negrib kalti mājas pagalmā”, kas “Staburagā” bija publicēts
23. janvāra numurā, redakcijā vērsās kāds aizkrauklietis (vārds un uzvārds zināms), lai paustu savu viedokli par plānoto kokmateriālu žāvēšanas kaltes izbūvi un tās atrašanās vietu Aizkrauklē, Mednieku ielā 1.

“Savu viedokli paudīšu, aizpildot publiskās apspriešanas aptaujas lapu, un uzrakstīšu tajā visu, ko šajās dienās esmu noskaidrojis, taču vēlos par to pastāstīt arī plašākai sabiedrībai. Gribu, lai arī citi aizdomājas par to, kas notiek mums apkārt, par vidi pilsētā, kurā dzīvojam,” saka aizkrauklietis.
Viņš stāsta, ka rūpīgi iepazinis visus apspriešanā iesniegtos dokumentus un nekur nav atradis ne vārda par putekļu koncentrāciju un to savākšanu plānotajā kaltē. “Uz sazāģētiem dēļiem taču paliek koka putekļi, un tādi var rasties arī kaltēšanas procesā, taču nekur neatradu informāciju par to, kā tos savāks, vai ventilatoriem būs filtri, lai putekļus vienkārši neizpūstu ārā. Par to vispār neviens nerunā. Un kāpēc to kanalizācijas aku nevar izbūvēt uzreiz? Dabā sausa koksne nav sastopama, tas nozīmē, ka jebkurā kokā ir noteikts daudzums mitruma, kas izdalās žāvēšanas procesā. Tātad kondensāts tur būs. Kaltes būvnieki apgalvo, ka viss būs saskaņā ar likumu normas robežās, kalte piesārņojumu neradīs. Arī esošajā katlumājā viss ir normas robežās saskaņā ar likumu, bet kādas ir sekas?” jautā aizkrauklietis.
Viņu satrauc arī izvairīgās atbildes uz jautājumu par transporta plūsmu. “Vienas kaltes ietilpība saskaņā ar iesniegtajiem dokumentiem būs 75 kubikmetri kokmateriālu. Runāju ar kravas automašīnu vadītājiem, kuri vadā tieši kokmateriālus. Viņi stāsta, ka vienā mašīnā var iekraut aptuveni 30 kubikmetru slapju dēļu. Tas nozīmē, ka vienas kaltes piepildīšanai vajadzēs vismaz divas kravas, bet plānā ir divas kaltes iekārtas. Iznāk, ka tās lielās mašīnas tur brauks katru dienu iekšā un ārā. Tas pats kravas mašīnas vadītājs, apskatījis kaltes būvniecības vietu, atzina, ka kravas mašīnai ar puspiekabi apgriezties varētu būt apgrūtinoši, īpaši, ja pie blakus esošajām garāžām būs novietota kāda automašīna,” izpētījis aizkrauklietis.
Uzklausīja Agita Grīnvalde-Iruka

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.