Redakcijai piezvanīja vairāki satraukti Jaunjelgavas lasītāji, kuri sūdzējās, ka jau otro dienu pastkastīte ir tukša — ne prese, ne citi sūtījumi netiek piegādāti. Daži zvanītāji zināja teikt, ka pastnieki darbā nav bijuši. Zvanītājus satrauca, kas notiks ar sūtījumiem.
Vērsāmies pie Gundegas Vārpas, “Latvijas pasta” Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītājas. Viņa informē, ka, ņemot vērā Covid-19 straujo izplatību Latvijā, “Latvijas pasts” jau 2021. gada 21. oktobrī publiski informēja, ka iespējami kavējumi gan klientu apkalpošanā, gan sūtījumu piegādē. Slimības vai karantīnas rezultātā atsevišķās pasta nodaļās un piegādes punktos nākas uz laiku pilnībā nomainīt strādājošo sastāvu, aizstājot ar kolēģiem no citām struktūrvienībām vai piesaistot pagaidu darbiniekus. Tā rezultātā piegādes var būt apgrūtinātas.
“Turpinoties Covid-19 izplatībai, vīrusa negatīvā ietekme atstāj iespaidu uz sūtījumu piegādēm. Inficēšanās un noteikto kontaktpersonu loka paplašināšanās rezultātā “Latvijas pastam” uz laiku nākas pilnībā nomainīt klientu apkalpošanas un piegādes štata darbiniekus, tādējādi noslogojot pārējās struktūrvienības, no kurām piesaistīt pagaidu darbiniekus, vai meklējot jaunus darbiniekus uz laiku. Tā kā darbinieku nomaiņa ir operatīvs process, jo saistīta ar epidemioloģiskās drošības pasākumu nekavējošu īstenošanu, jaunie darbinieki — pastnieki — tiek apmācīti darba gaitā, un tas neizbēgami rada traucējumus piegādēs. Piemēram, jaunajiem pastniekiem rekordīsā laikā ir jāizprot adresācijas sistēma konkrētajā teritorijā, kas bieži ir sarežģīta un nepārskatāma.
Lai panāktu darbinieku un klientu maksimālu aizsardzību, “Latvijas pasts” ieviesis stingrākus pasākumus darbinieku un klientu drošībai, tostarp darba organizācijas maiņu, novēršot lielāku darbinieku grupu saskarsmi. Pateicoties šai sistēmai, ir minimizējušās darbinieku kontaktēšanās iespējas un kopumā spēj īstenot sūtījumu piegādes, lai arī ar kavēšanos,” skaidro G. Vārpa.
Arī Jaunjelgavas apvienībā sūtījumu piegādes notiek ar kavēšanos, taču pilnā apjomā, paralēli aktīvi meklējot iespējas piesaistīt papildu darbiniekus, kas Covid-19 situācijā un valstī noteiktajos epidemioloģiskās drošības ietvaros diemžēl neesot vienkārši. Sūtījumi tiek piegādāti konkrētās darbdienas laikā, bet varbūt ne iepriekš klientiem ierastajā laikā.
Pārstāve informēja, ka no vakardienas situācija ir uzlabojusies — tika piesaistīts papildu darbinieks, un plānots, ka nākamtrešdien darbā atgriezīsies pastāvīgais pastnieks.
Uzziņa. Ja ir problēmas ar pasta sūtījumu un abonētās preses piegādi, jāsazinās ar “Latvijas pasta” Klientu centru. Informatīvais tālrunis 27008001 vai 67008001.