Ekonomikas ministrija informē, ka ārkārtējās situācijas laikā nebūs jāveic ūdens skaitītāju, kuriem beidzies verifikācijas termiņš, nomaiņa vai verifikācija.
To paredz pieņemtie grozījumi divos noteikumos — “Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem” un “Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakal-
pojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”.
Latvijā izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā nebūs nepieciešams nodrošināt piekļuvi dzīvokļos esošajiem ūdens patēriņa skaitītājiem un citiem skaitītājiem (arī siltuma maksas sadalītājiem), kas nav komercskaitītāji, un veikt to nomaiņu vai atkārtoto vai pirmstermiņa verificēšanu. “Ārkārtējās situācijas laikā norādīto skaitītāju atkārtotās verificē-
šanas nodrošināšanas termiņš tiek pagarināts. Tas nozīmē, ka to skaitītāju, kuru atkārtoto verificēšanu būtu jāveic ārkārtējās situācijas laikā, tas jādara pēc ārkārtējās situācijas beigām,” atzina ministrijā.
Tāpat, ja skaitītāja verificēšanas termiņš beidzas trīs mēnešu laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām, tiek dots papildu laiks, proti, tik liels termiņa pagarinājums, lai kopējais laiks, kad ir iespējams veikt atkārtoto verificēšanu, ir trīs mēneši.
Ārkārtējās situācijas laikā atliekamas arī skaitītāju pārbaudes vai šādu skaitītāju ierīkošana dzīvokļos, kuros tie nav ierīkoti. Šos darbus varēs veikt pēc ārkārtējās situācijas beigām.
Uzņēmums “Aizkraukles ūdens” šādu lēmumu pieņēma krietnu laiku pirms Ekonomikas ministrijas, jau tajā brīdī, kad valdība valstī izsludināja ārkārtējo situāciju. “Marta vidū vēl nomainījām pēdējos skaitītājus, un viss, jo nevēlamies pakļaut riskam ne savus darbiniekus, ne mūsu klientus,” stāsta uzņēmuma vadītāja Gudruna Vectirāne. Viņa skaidro, ka tie klienti, kuriem beidzies skaitītāju derīguma termiņš, jāsazinās ar uzņēmumu, jāinformē par to, un klients tiks pierakstīts rindā skaitītāju nomaiņai. Skaitītāju maiņu veiks pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas izveidotās rindas kārtībā. Ieviešot jauno skaitītāju rādījumu nodošanas un norēķinu sistēmu, gan klienti, gan “Aizkraukles ūdens” speciālisti konstatēja, ka skaitītājus, kuriem beidzies derīguma termiņš, vietnē bill.me neuzrāda un nav iespējams nodot rādījumus. Taču šī problēma ir atrisināta, manuāli ievadot datus par skaitītājiem.
Līdz šim klienti, kuri nebija laikus nomainījuši skaitītājus, saņēma uzrēķinu par visu mājas ūdens patēriņa starpību starp mājas kopējo un iedzīvotāju uzrādīto. Ārkārtējās situācijas laikā šis apstāklis netiks ņemts vērā. Taču klientiem jāatceras, ka rādījumi jānodod katru mēnesi, jo, ja tas netiks darīts trīs mēnešus pēc kārtas, šajā gadījumā patērētājam tomēr var nākties samaksāt par visu kopējo mājas ūdens patēriņa starpību. ◆