Šis ir otrais mācību gads, kad bērni Aizkraukles pagasta sākumskolā angļu valodu apgūst no 1. klases.
Šis ir otrais mācību gads, kad bērni Aizkraukles pagasta sākumskolā angļu valodu apgūst no 1. klases. To mācās lasot, dziedot, spēlējoties un piedaloties dažādos projektos.
To, cik svarīgi apgūt svešvalodas, bērniem vairs īpaši nav jāskaidro, jo mums ir draugi dažādās valstīs. Lai arī rakstīšanas prasme neliela, par sevi bērni var pastāstīt vienaudžiem Obervartas (Oberwart) skolā Austrijā, projekta sadarbības partneriem Tallinā un Varšavā. Nākamajā mācību gadā kopīgu sadarbību sāksim ar skolotāju un bērniem no Itālijas. Zīmējumi, pašgatavotas apsveikuma kartiņas, dekoriņi un īsas vēstulītes ceļo pie draugiem, un, izrādās, mums ir daudz kopīga. Reizē ar bērniem mācās arī skolotājas, jo viņu uzdevums ir sagatavot un vadīt vairākas stundas atbilstoši projekta nosacījumiem.
Bērni valodu apgūst, ievērojot valsts noteiktos standartus. Stundās labprāt klausās angļu valodā lasītās grāmatiņas, dzied un spēlē rotaļas ar uzdevumiem.
3. klasē projektu nedēļā tēma angļu valodā bija “Ūdens”. Nācās mēģināt saklausīt vārdu “ūdens” dzejolī, pēc izskata, smaržas un garšas jānosaka dzēriens glāzē un jābalso par veselīgāko. Jāprot pastāstīt, ko darām ar ūdeni ikdienā, jāraksta instrukcija, kā mazgāt dažādus dzīvniekus. Protams, tas viss notiek angļu valodā atbilstoši bērnu zināšanu līmenim.
Par vienu no stundām stāsta Kristīne: “Sadalījāmies grupās pa pieci. Uz katra galda bija trauks ar ūdeni un dažādas lietas — salvetes, lupatiņas, dažādas karotes, vate, maizes gabaliņš, kociņš, lineāls. Mums bija jāieraksta lapā, kas, pēc mūsu domām, grims, kas peldēs. Tad katru priekšmetu ūdenī pārbaudījām.”
4. klase veica trešo posmu savā gadu garajā projektā. Par to stāsta Liene: “Šoreiz izzinājām visu par pirātiem. Mācījāmies pateikt, kādi ir pirāti, lasījām grāmatu, zīmējām un stāstījām par lietām, kas viņiem pieder. Taisījām kuģīšus no salvetes, papīra un folijas. Bija sacensības, kurš kuģītis ilgāk noturēsies virs ūdens. Noteicām visizturīgāko, ieliekot kuģītī plastilīna gabaliņus. Vēl meklējām dārgumus. Bija jālasa zīmīte, kurā teikts, kur meklēt nākamo. Dārgumus atradām aiz puķu skapīša. Tā bija kastīte ar konfektēm.”
Kāds iebildīs: “Kas tad tās par valodas stundām!”. Tieši smaržojot un garšojot dzērienus, bērni apgūst vārdus, mācās tos rakstīt, pārbaudot kuģīšus, gūst priekšstatu par īpašības vārdu salīdzināmajām pakāpēm, meklējot dārgumus, apgūst dažādus prievārdus. Protams, mācāmies arī vārdiņus un vingrināmies rakstīt.