Latvijas iedzīvotāji tiek aicināti iesaistīties īpašā projektā, kura mērķis ir apzināt un popularizēt neparastas vietas un cilvēkus, tādējādi veicinot Latvijas apceļošanu un izzināšanu. Latvijai ir potenciāls nākotnē ierindoties starp TOP galamērķiem “Instagram”, un katrs Latvijas iedzīvotājs var palīdzēt to īstenot.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava atzīst, ka jāseko līdzi aktualitātēm un Latvijas tūrisma popularizēšanai jāizmanto tās platformas, kas šobrīd ir visaktuālākās. ““Instagram” popularitāte aug neapšaubāmi, arī mēs tur vēlamies būt, lai starp Norvēģijas, Ņujorkas un Grieķijas vārdiem ierindotu Latviju. Jau šobrīd “Instagram” kontā @enjoylatvija visai pasaulei rādām Latviju kā brīnišķīgi skaistu zemi. Ar jauno projektu aicinām iedzīvotājus aktīvāk ceļot pa Latviju un dalīties savos iespaidos,” skaidro I. Šīrava.
LIAA sadarbībā ar Latvijas simtgades biroju no jūnija līdz decembrim īsteno vietējā tūrisma veicināšanas kampaņu, kuras mērķis valsts simtgadē ir atklāt Latvijas mazpazīstamās vietas vai labi zināmos tūrisma objektus no cita rakursa, popularizējot tos “Instagram” platformā. Mērķa sasniegšanai ir izstrādāta interneta vietne atklajlatviju.lv, kurā visi objekti apkopoti astoņās kategorijās, aicinot atklāt jaunas Latvijas virsotnes, dabu, arhitektūru, garšu, aizmirsto, piedzīvojumus, ģimenēm draudzīgas vietas un darītājus. Šajā vietnē Latvijas iedzīvotāji kopā ar kampaņas vēstnieku Otomāru Pūci varēs gūt idejas saviem brīvdienu ceļojumiem, kā arī dalīties jaunos atklājumos.
“Katram “Instagram” lietotājam ir iespēja iesaistīties Latvijas popularizēšanā un neatklāto vietu atklāšanā. Pie publicētajiem attēliem jāpievieno #atklaj tēmturis, un neparastākos attēlus ievietosim mājaslapā atklajlatviju.lv. Jau šobrīd esam atraduši vietas mūsu pašu zemē, kas līdzinās citiem kontinentiem un pat planētām, bet tas viss ir nesalīdzināmi tuvāk,” uzsverot kampaņas funkcionalitāti, būtību un mūsdienīgumu, skaidro kampaņas atklajlatviju.lv projekta vadītājs Mārtiņš Eņģelis.
Latvijas iedzīvotāji savā atvaļinājumā un brīvdienās labprāt vēlas doties ārpus pilsētas robežām, būt dabā un doties izpētīt valsti. 2017. gadā SKDS veiktā “Latvijas barometra” pastāvīgo iedzīvotāju aptaujā 24% respondentu norādīja, ka savas brīvdienas vēlas pavadīt lietderīgāk un iepazīt vietējo iedzīvotāju kultūru, pabūt citās pilsētās un apskatīt ievērojamas vēsturiskas vietas. Cilvēkiem trūkst informācijas un zināšanu par to, kas vēl bez ierastajām tūrisma iespējām ir apskatāms Latvijā.
“Kopš pirmā piedzīvojuma 2012. gadā kopā ar velomūzikas komandu ar velosipēdiem esam izbraukājuši teju visu Latviju. Protams, jebkurai vietai pasaulē ir sava unikalitāte, taču mani fascinē Latvijas dažādība. Katru reizi, kad dodos kārtējā Latvijas tūrē, esmu drošs, ka būšu patīkami pārsteigts par redzēto un piedzīvoto, tāpēc piekrītu, ka Latvija ir pateicīga “Instagram” tūrismam,” atklāj mūziķis un velomūzikas idejas autors Kārlis Kāzāks.
Lai Latviju ierindotu starp “instagrammīgākajām” vietām, ir arī jārada tūrismam pateicīga atmosfēra. ◆
Latvijas valsts simtgades birojs ir izstrādājis ceļu tīklu, kurā jau tiek īstenotas tūrisma aktivitātes saistībā ar simtgades svētkiem. “Latvijas valstiskuma veidošanās ceļi Latvijas apceļošanai un izzināšanai veltīti trīs dimensijās — pagātnei, tagadnei un nākotnei. Šie ceļi ļauj iepazīt Latvijas vēstures pagriezienus, personības, vietas un notikumus, kas sekmējuši Latvijas valsts dibināšanu un nacionālās identitātes veidošanos,” skaidro Linda Pavļuta, Kultūras ministrijas Latvijas simtgades biroja vadītāja.
Lai uzzinātu vairāk par projektu, sekojiet tam līdzi “Instagram” platformā, izmantojot kampaņas tēmturi #atklaj, vai arī sekojiet oficiālajam Latvijas tūrisma “Instagram” kontam @enjoylatvija. Informāciju var meklēt arī “Facebook” lapā “Atklāj Latviju no jauna” un vienotajā kampaņas mājaslapā atklajlatviju.lv. ◆