Saeimas Juridiskā komisija sagatavojusi grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā.
Saeimas Juridiskā komisija sagatavojusi grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Tie paredz būtiskas izmaiņas sodu sistēmā par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.
Grozījumi paredz lielākus sodus par braukšanu bez iedegtiem lukturiem, par cita vadītāja apžilbināšanu, par antiradaru lietošanu un citiem pārkāpumiem. Līdz pat 300 latiem, kas ir viens no lielākajiem soda apmēra pieaugumiem, būs jāmaksā par transportlīdzekļa neatļautu aprīkošanu ar bākugunīm, skaņas signāliem vai operatīvā transporta pazīšanās zīmēm.
Tomēr pats interesantākais šķiet jaunais sods par agresīvu transportlīdzekļa vadīšanu. Tā apmēri vēl nav noteikti, taču deputāti sprieduši, ka agresīvos braucējus noteikti jāsoda. Jautājums tikai — kā noteikt, kurš ir agresīvais braucējs? Precīzas definīcijas nav.
Varbūt par agresīvu uzskatīt braucēju, kurš pa šoseju traucas lielā ātrumā? Ja tā, tad šāds sods pirmajiem pienākas pašiem deputātiem, kuriem tā tīk “lidot” ar Saeimas melnajiem VOLVO. Varbūt agresīvs ir autovadītājs, kurš bieži bremzē un strauji sāk kustību? Bet ja nu tas ir iesācējs, nepieredzējis stūrētājs, kuram agresīva braukšana nav pat prātā, bet labai braukšanai vēl trūkst pieredzes? Skaidrības šajā jautājumā nav.
Tās nav arī ceļu policistiem, kuri neziņā rausta plecus. Kodeksa grozījumi, kaut vēl nav stājušies spēkā, jau tagad liek policistiem aizdomāties, kā konstatēt agresīvus braucējus un kā pierādīt viņu vainu. Aizkraukles rajona ceļu policijas priekšnieks Aivars Jančevskis domā, ka par agresīvu uzskatāms autovadītājs, kurš strauji apdzen, iebrauc pretējā kustības joslā, bet, atgriežoties savējā, nogriež ceļu citiem braucējiem. Bet kā pierādīt viņa agresivitāti? Ja policistiem būtu videokameras, pārkāpumu varētu nofilmēt. Jau atkal — “ja būtu”! Kā tajā teicienā: “Ja tantei būtu riteņi…”.
Kārtējo reizi deputāti, labu gribēdami, būs izdarījuši kā vienmēr. Grib agresīvos sodīt, bet formulēt, kas ir agresīvie braucēji, “piemirst”.