No šī gada ģimenes ārstiem, kuru prakses ir ēkā Melioratoru ielā 1, Koknesē, telekomunikāciju pakalpojumus vairs nenodrošina uzņēmums “Tet”. Prakšu tālruņa numuri palikuši nemainīgi, bet tagad tos apkalpo mobilo sakaru operators.
Par to, ka uzņēmums pārtrauc nodrošināt pakalpojumu, klientiem, kas ir arī ģimenes ārsti, “Tet” paziņoja decembra sākumā. Vispirms telefoniski un, neieklausoties mediķu argumentācijā, vēlāk arī rakstiski. Ārsti par to bija neizpratnē, jo radās nepieciešamība operatīvi rīkoties un meklēt citu telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēju. Turklāt pacientiem, kuri izmanto fiksētos tālruņus, jārēķinās, ka nu viņi zvanīs uz mobilā tālruņa līniju. Saziņā ar uzņēmumu gan bija skaidrs, ka nekādas turpmākas sadarbības vairs nebūs. Lai neradītu situāciju, ka ārsta praksi kādā brīdī nav iespējams sazvanīt, mediķi izvēlējās mobilā sakaru operatora pakalpojumu, kas piedāvāja saglabāt jau esošos numurus.
Par šo situāciju bija informēta arī Kokneses apvienības pārvaldes vadītāja Agrita Vagoliņa, kura atzina, ka izbrīnu rada tas, ka pārējā ēkas daļā, ko izmanto pašvaldība, turpinās lietot fiksētos tālruņus, tomēr no cita kabeļa.
— Uzņēmumam “Tet” decembrī tika nosūtīti jautājumi, lūdzot paskaidrot šo lēmumu, jo tas skar trīs ārstu prakses un lielu daļu Kokneses iedzīvotāju. Atbildē bija teikts, ka minēto tālruņa līniju nodrošināt vairs nav iespējams, jo tā ir novecojusi un nav rentabla, bet pārbūves izmaksas esot noraidītas vispirms no zemes īpašnieka, tas ir, pašvaldības puses, lai gan šāds jautājums ar mums nebija apspriests. Pēc rakstiskas saziņas uzņēmums e-pasta vēstulē precizēja, ka izmaksas tomēr noraidītas no “Tet” nevis no zemes īpašnieka puses. Uzdevu uzņēmumam vairākus jautājumus, tostarp, kādēļ Kokneses apvienības pārvalde nav informēta par šādām darbībām, kāpēc klientiem sniegta nepatiesa informācija, un — kāpēc pašvaldība un ārstu prakses nevar izmantot vienu kabeli, uz ko gaidu atbildi, — teica Agrita Vagoliņa.
Pārvaldes vadītāja atzina, ka telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēja maiņa visticamāk nepasliktinās ne ārstu, ne viņu pacientu ikdienu, jo cilvēki vairumā izmanto mobilos tālruņus. Tomēr nepieņemama esot uzņēmuma attieksme gan saskarsmē ar ārstiem, gan arī Kokneses apvienības pārvaldi, sniedzot nepatiesu informāciju klientam.
Jautājot situācijas skaidrojumu uzņēmumam, laikraksts “Staburags” saņēma šādu atbildi no “Tet”: “Pēc mums pieejamās informācijas ēkas īpašnieks plāno organizēt rekonstrukcijas darbus un tā rezultātā ir aicinājis mūs pārbūvēt kabeli. Izvērtējot izmaksas, secinājām, ka ēkas īpašniekam finansiāli visrentablāk ir izmantot alternatīvu. Tajā pašā laikā kabeli un līdz ar to arī mūsu sniegtos pakalpojumus var saglabāt, ja ēkas īpašnieks finansiāli iesaistās kabeļa pārbūvē. Šādu īpašnieka iesaisti paliekoša kabeļa pārvietošanā paredz arī Ministra kabineta noteikumi. Ēkas īpašnieku par izmaiņām esam informējuši 30 dienas iepriekš, kas noteikta savstarpēji slēgtā līguma ietvaros. Papildus informējam, ka konkrētajā adresē ir pieejams arī cita pakalpojuma sniedzēja piedāvājums, kuru, iespējams, izmanto pašvaldība.”
Tas gan ir pretrunā gan ar ģimenes ārstu, gan ar pašvaldības pausto viedokli. Par to, cik tad daudzi vēl izmanto fiksēto tālruņu numurus, uzņēmums tā arī neatbildēja.
Reklāma