Aizkraukles novada vidusskolas Ekopadome martā izsludināja iespēju piedalīties konkursā “Dizaina risinājumi”. Ceļš no idejas līdz galarezultātam bijis raibs ne tikai konkursa rīkotājiem, bet arī dalībniekiem.
Pirmais solis šī projekta izstrādē bija bērnu un jauniešu iepazīstināšana ar aprites ekonomiku kā jēdzienu, tās plusiem un nepieciešamību ikdienas dzīvē. Skolas Ekopadomes dalībnieki vadīja mācību stundas skolēniem. Šajās stundās skolēni ne tikai papildināja zināšanas, bet arī iemācījās noteikt problēmas, kas neveicina aprites ekonomikas īstenošanu ikdienā. Stundas tika novadītas desmit klasēm vecuma grupā no 5. līdz 10. klasei. Stundās tika izskaidrota arī konkursa būtība — izveido produktu vai pakalpojumu, kas ir ilgmūžīgs! Ar jauniegūto informāciju konkursa dalībnieki bija spējīgi piedalīties nākamajā izaicinājuma posmā — idejas radīšanā un izveidē.
Otrais solis bija pašu dalībnieku rokās — viņu uzdevums bija izveidot produktu vai pakalpojumu, kas samazina ietekmi uz vidi vai novērš to pavisam. Savai idejai bija jāizveido vizuāls vai fizisks modelis, kas pēc tam jāprezentē video vai prezentācijas formātā. Visaktīvākie bija 5. klases skolēni, kuri piedāvāja ikdienā ieviest tādas idejas kā pārveidojamu apavu kasti, kastes, kas veidotas no viegli pārstrādājamiem materiāliem, kā arī kokvilnas maskas ar sēkliņu pildījumu, kas veicinātu vides bioloģisko daudzveidību.
Trešais solis bija dalībnieku ideju vērtēšana. Godalgotas vietas ieguva pieci unikālu ideju īpašnieki — Tīna Stiprā (1. vieta), Estere Migla (2. vieta), Madara Grundule un Dārta Unda Zālīte (3. vieta), Valērija Fjodorova un Maksims Kurganovs abi ieguva godalgoto 4. vietu. Dalībnieki tika apbalvoti, izmantojot mūsu skolas “E-Space” projekta grantu 100 eiro vērtībā.
Konkursa dalībnieks un 4. vietas ieguvējs Maksims par projektu saka šādi: “Paldies, ka tik augsti novērtējāt manu darbu! Es biju pārsteigts! Man bija ļoti interesanti strādāt pie minētā projekta. Pēc manām domām, tas ir vislabākais apmācības process, jo tas māca patstāvīgi un radoši domāt, kas ļoti nepieciešams mūsdienu dzīvē. Jo, radot tādus projektus, var ne tikai atrast veidus, kā aizsargāt un saglabāt apkārtējo vidi, bet atrast savu nākamo profesiju, kas ļaus turpmāk pelnīt un apgādāt savu ģimeni.”
Pēc uzvarētāju noskaidrošanas pirmie trīs labākie darbi tika nosūtīti uz Vides izglītības fondu, kur tie piedalīsies jau plašāka mēroga konkursā un cīnīsies par pavisam jaunām balvām. Vēlam veiksmi konkursa pirmo trīs vietu ieguvējiem Tīnai, Esterei, Madarai un Dārtai turpmākajā posmā!


