Portālā “Manabalss.lv” iesniegta iniciatīva par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanu arī sertificētos autoservisos. Tas jau ilgāku laiku darbojas, piemēram, Norvēģijā, Anglijā, Vācijā un citur. Kā šādas pārmaiņas ietekmētu tehniskās apskates izmaksas un kvalitāti?
Pēteris Kondrāts,
autoservisa “PK System” Aizkrauklē īpašnieks
— Man ir dalītas domas. Teorētiski iniciatīva ir atbalstāma, automašīnām ir jābūt kārtībā, lai tās varētu piedalīties ceļu satiksmē. Ikdienā veicu tehnisko apskati klientu vietā un redzu, kam tiek pievērsta uzmanība un kas netiek pārbaudīts. Reizēm pārāk liela uzmanība tiek vērsta uz nepilnībām, kas nav tik nozīmīgas drošībai. Autoservisos varētu veikt tehnisko apskati, taču, lai to darītu, jāsakārto atbildības jautājums. Noteikti sāktos paziņu faktors, šobrīd neredzu mehānismu, kā to varētu kontrolēt. Pašlaik CSDD tas nav tik izteikti, taču joprojām ir gadījumi, ka tas notiek. Daudzviet ieviesta datorizācija, tur neko ietekmēt vai mainīt nevar, bet tāpat ir gadījumi. Lai autoservisos tā nebūtu, jāliek liela atbildība par apskates atzinumu servisam un atbildīgajai personai, kas veica apskati un parakstījās. Neredzu iespēju, ka gadījumā, ja automašīnas tehnisko apskati varētu veikt arī autoservisos, pakalpojuma cena kristos. Summa par pilno automašīnas pārbaudi nav liela. Man personīgi būtu interese sniegt šādu pakalpojumu. Esmu gatavs uzņemties atbildību par saviem lēmumiem un sniegt pienesumu kopējai Latvijas autoparka kārtībai. ◆
Kristaps Kāpiņš,
autoservisa “Kāpiņa serviss” īpašnieks
— Tas būtu tikai pašsaprotami. Ārzemēs tas tā jau ir, kāpēc gan pie mums lai nebūtu? Protams, slidens jautājums ir autoservisu godīgums attiecībā pret klientiem, kas ir radi un draugi. Diemžēl Latvijā dzīves līmenis ir tāds, kāds ir. Augstāk neuzlēksim. Būs cilvēki, kas šo situāciju izmantos. Mēs nelīdzināmies citām valstīm. Piemēram, Norvēģijai, kur esmu nedaudz strādājis un redzējis, kā mazā autoservisā veic automašīnas tehnisko apskati. Tur neviens neuzdrošinās veikt “slidenu gājienu”, izdara savu darbu un izraksta rēķinu. Pieļauju, ka latviešu mentalitāte un alkas nopelnīt varētu novest pie pārkāpumiem. Tomēr jebkurš normāls autoserviss, kas uzņemas atbildību un garantē mašīnas un tās lietotāju drošību, neuzdrošināsies “izlaist cauri” apskatei mašīnu ar defektiem. Tehniskās apskates veikšana servisā varētu atvieglot klientam dzīvi. Ja atklājas nederīga detaļa, to uzreiz var nomainīt, tas būtu klientiem labs variants. Pakalpojuma izmaksas nemainītos. Pati automašīnas apskate maksā nedaudz vairāk kā 30 eiro, lielāko daļu izmaksu veido ceļa nodoklis, ko diez vai mēs kādreiz varēsim ietekmēt. Nav reāli samazināt apskates cenu. Dienā varētu pārbaudīt 10 līdz 15 automašīnas, vairāk nebūtu korekti, jo rastos neuzmanība. Jābūt reālistiem, lai, alkatības dzīti, “neiebrauktu otrā grāvī”. ◆
Artūrs Vorotinskis,
autovadītājs
ar 12 gadu stāžu
— Kādu laiku dzīvoju Vācijā, ar automašīnu braucu arī tur. Tāpat ar mašīnu esmu bijis arī citās valstīs. Ārzemēs gan nav nācies doties uz tehnisko apskati, taču par Latvijā esošo kārtību sūdzēties nevaru. Nekādu problēmu ar rindām vai citiem apgrūtinošiem apstākļiem CSDD neesmu saskāries. Personīgi neko neiegūšu, ja tehnisko apskati varēšu veikt autosersvisā, nav tādas vajadzības, braucu ar salīdzinoši jaunu automašīnu. Par sliktu gan šāda opcija nenāktu, ja reģionā būtu kāds autoserviss, kur veikt apskati. Visi autoservisi šādu pienākumu diez vai gribēs uzņemties. ◆