Pie dzelzceļa gājēju pārejām visā
Latvijā izvietotas 100 jaunas brīdinājuma zīmes ar atgādinājumu
apstāties pirms dzelzceļa, tajā skaitā Skrīveru, Aizkraukles,
Kokneses un Pļaviņu novada pašvaldībās.
Lai pievērstu iedzīvotāju uzmanību drošai dzelzceļa šķērsošanai, tādējādi pasargājot savu veselību un dzīvību, valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” ir izveidojusi 100 tumsā spīdošas grafiskas zīmes pie dzelzceļa gājēju pārejām visā Latvijā ar brīdinājumu — “Neesi pārbrauktuve. Nopauzē!”.
“Mūsdienās dzīve kļūst straujāka, un mēs steidzamies arvien biežāk, tāpēc šķietami pavisam vienkāršas piesardzības darbības mēdzam piemirst. Šī gada pirmajos sešos mēnešos jau ir bijuši 10 negadījumi, no kuriem pieci ir ar letālām sekām, turklāt puse no tiem ir notikuši jūnijā,” saka “Latvijas dzelzceļa” galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners. “Mēs ceram, ka šīs grafiskās zīmes kalpos kā pēdējā brīža atgādinājums apstāties pirms dzelzceļa pārejas un pārliecināties, ka to šķērsot ir droši. Lai parūpētos par savu dzīvību, ir nepieciešams apstādināt daudzās domas, kas mūs ir pārņēmušas, novērsties no viedierīcēm un vienkārši paskatīties uz abām pusēm, pārliecinoties, ka sliedes var šķērsot droši.”
Šajā gadā “Latvijas dzelzceļš” īsteno plašu sociālo kampaņu, kurā ar videoklipu, audioierakstu un citiem informatīvajiem materiāliem aicina iedzīvotājus uzmanīties un nepakļūt zem vilciena jeb nekļūt par vilciena pārbrauktuvi. Lai interneta vidē īpaši uzrunātu arī jauniešus, kampaņā piedalīsies tādas sociālajos tīklos pazīstamas personības kā Emīls un Ieva jeb “Mēs ar brāli kolosāli”, Lauris Zalāns, Karmena Stepanova un Markus Riva.
Turklāt kļūt par vienu no vēstnešiem un atgādināt saviem draugiem nopauzēt pie sliedēm var arī ikviens iedzīvotājs, uzņemot fotogrāfiju pārbrauktuves instalācijā, kas atrodas Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Publiskojot fotogrāfiju savā “Instagram” vietnē ar tēmturi #DzirdiRedziDzīvo vai #NeesiPārbrauktuve, dalībnieki piedalīsies arī izlozē par vērtīgām balvām no “Latvijas dzelzceļa” un sadarbības partneriem, kā arī kampaņas informatīvajiem atbalstītājiem — tirdzniecības centra “Origo”, veikalu tīkla “Maxima Latvija”, koplietošanas uzņēmuma “City Bee”, piena pārstrādes uzņēmuma “Food Union” (saldējumi “TIO” un “Kārums”) un “Ādažu Čipsiem”.
VAS “Latvijas dzelzceļš” ik gadu īsteno drošības kampaņas sabiedrības informēšanai un izglītošanai, lai samazinātu negadījumu skaitu uz dzelzceļa un pievērstu sabiedrības uzmanību drošības jautājumiem.
Vairāk informācijas par drošību dzelzceļa tuvumā: http://dzirdiredzidzivo.lv/
