“Kāpēc nevarēja atstāt kādreizējo kārtību, kad vietējie uzņēmumi pārvadā vietējos cilvēkus?” pēc publikācijas laikraksta “Staburags” 26. maija numurā par to, ka maršrutu tīklā “Ogre, Aizkraukle” tiks rīkots jauns konkurss, jautā Annas kundze.
“Kāpēc jārīko konkursi un no tirgus jāizstumj vietējie pārvadātāji, dodot iespēju pasažierus pārvadāt svešiem uzņēmumiem? Man par to ir cilvēciski žēl, jo vietējie cilvēki taču var zaudēt darbu,” teic Annas kundze, domājot par akciju sabiedrību “CATA”, kas līdz šim pārvadāja pasažierus Aizkraukles reģionā.
“Protams, par šo jautājumu ir daudz emociju un iedzīvotājiem ir cilvēciski žēl, ja vietējos pārvadātājus izstumj citi uzņēmumi, taču Autotransporta direkcijai jārīkojas saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu,” skaidro direkcijas pārstāve Zane Plone.
“Ja likumā būtu tāds punkts, ka līgums par pasažieru pārvadājumiem jāslēdz ar uzņēmumiem, kas vēsturiski izveidojušies konkrētajā teritorijā, mēs tā darītu. Taču mēs neesam tiesiski to darīt. Likums paredz rīkot konkursu, pretējā gadījumā mēs zaudētu jau pirmajā pārsūdzībā. Piemēram, Valmierā un Ventspilī neuzvarēja vietējie pārvadātāji, bet tie varēs veikt vietējos pārvadājumus savā pilsētā. Kas notiks ar autotransportu un darbiniekiem, tas jājautā pašiem uzņēmumiem. Pēc konkursa zaudējušie uzņēmumi nevar būt uzvarētāju apakšuzņēmēji. Tas pieļaujams tikai tad, ja tie ir norādīti, piedaloties konkursā. Par pārvadājumiem Aizkrauklē rīkosim jaunu konkursu neatkarīgi no tā, vai akciju sabiedrība “CATA” būs vai nebūs iesniegusi pārsūdzību. Mēs rēķināmies ar to, ka “CATA” un citi pārvadātāji var iesniegt pārsūdzību. Ja Iepirkumu uzraudzības birojs pārsūdzības atzīs par pamatotām, no jauna izsludināto konkursu konkrētajā maršrutu tīklā pārtrauksim.” ◆