Ņemot vērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas aicinājumu ārkārtējās situācijas laikā valsts un pašvaldības pakalpojumus iespēju robežās nodrošināt attālināti, arī ikmēneša komiteju un domju sēdes ir aicinājums organizēt videokonferences formātā. Aizkraukles novada domes deputāti šonedēļ pirmo reizi par aktuālajiem jautājumiem arī lēma attālināti. Pārējās reģiona novadu pašvaldībās vēl meklē ērtākos un pieejamākos tehniskos risinājumus sēžu rīkošanai šādā formātā, sanāksmes pagaidām organizējot, ievērojot distanci.
Aizkraukles novada dome jau kopš 2008. gada izmanto dokumentu vadības sistēmu “Namejs”, līdz ar to dokumenti vairs netiek drukāti papīra formātā, viss ir atrodams vienotajā sistēmā. Tajā var apskatīt visus lēmumprojektus un saistošos dokumentus. Kopš 2018. gada šajā pašā sistēmā komiteju un domes sēdēs tiek nodrošināta arī elektroniskā balsošana. “Mēs sanācām kopā uz sēdēm, bet balsošana notika šajā sistēmā. Katram deputātam ir sagādāta planšete, lai varētu ērti strādāt. Līdz ar to mūsu uzdevums šobrīd bija tikai saprast, kurā programmā operatīvāk un kvalitatīvāk varam organizēt videokonferenci. Izvēlējāmies vienu, testējām to gan Aizkraukles novada domes vadības līmenī, gan sadarbībā ar Kokneses novada domes kolēģiem. Dienu pirms sēdes šo programmu testējām arī kopā ar deputātiem, konstatējām dažas problēmas, kas jānovērš, un bijām gatavi pirmo reizi domes sēdi rīkot videokonferences formātā,” informē Aizkraukles novada domes sabiedrisko attiecību speciālists Arvis Upīts.
Arvja Upīša foto








