Aizkraukles novada dome lauzusi līgumu ar biedrību “Eisracing” par zemes nomu, kur ir Aizkraukles autotrase, un nolēmusi slēgt jaunu līgumu ar citu biedrību, kuras dibinātāji iecerējuši trasi atjaunot, licencēt to un atkal rīkot tajā autosacīkstes.
Biedrības “Eisracing” rīkotās amatieru autosacīkstes bija gan braucēju, gan skatītāju iecienītas. 2016. gadā saistībā ar grozījumiem Sporta likumā sacensību rīkošana tika pārtraukta. Likums noteica, ka arī amatieru sacīkstes drīkst rīkot tikai licencētā trasē ar licencētu galveno tiesnesi. Lai iegūtu licenci, trasē bija jāuzlabo drošība, taču biedrībai nebija līdzekļu, lai prasības izpildītu, un trasē iestājās klusums. Pagājušā gada nogalē biedrības “Eisracing” pārstāvji vērsās domē ar lūgumu zemes nomas līgumu lauzt, un dome to atbalstīja.
Šī gada sākumā par trases likteni vietvara lēma vēlreiz. Domē vērsās šī gada sākumā reģistrētās biedrības “LIL Autosports” dibinātāji — Juris un Ingus Lazdāni no Kokneses — un lūdza zemi iznomāt viņu biedrībai, jo koknesiešiem ir iecere trasi sakārtot, uzlabot, iegūt licenci un atkal rīkot tur sacensības.
Juris Lazdāns stāsta: “Esam informēti par Latvijas Autosporta federācijas prasībām. Protams, ja gribam licencēt trasi, tā jāsakārto un tajā jāuzlabo drošība. Esam gatavi to darīt. Esam atraduši atbalstītājus, kuri būtu gatavi ieguldīt līdzekļus tajā, kā arī palīdzēt mums attīstīties.”
“Man pieder autoserviss, atbalstu Māri Riekstiņu, kurš piedalās autokrosā, vairākus gadus esmu uz sacensībām braucis kopā ar viņu. Arī pats pagājušajā gadā debitēju amatieru autokrosa sacīkstēs. Patiesībā šajā apkārtnē ir ļoti daudz puišu, kuri ar to nodarbojas, taču tuvumā mums nav, kur trenēties. Ģimenē runājām par to, ka varētu veidot savu trasi, un atcerējāmies par Aizkraukles autotrasi, kuras vārds ir labi zināms gan Latvijas, gan Lietuvas braucējiem. Nolēmām painteresēties, kas ar to notiek, un Aizkraukles novada dome bija atsaucīga,” piebilst Ingus Lazdāns.
Šobrīd izveidojusies situācija, ka amatieru autokrosa sacensības lielākoties notiek Lietuvā, pie mums principā nekas nenotiek. Latviešiem uz mačiem jābrauc uz kaimiņvalsti. Pēc Ingus teiktā, amatieru autosports pie mums šobrīd ir ļoti zemā līmenī. Arī tāpēc puiši grib sakārtot Aizkraukles trasi, lai varētu rīkot sacensības savās mājās.
“Staburags” aizvadītajā nedēļā apskatīja Aizkraukles autotrasi un secināja — lai gan apkārtne ir aizaugusi, spriežot pēc sliedēm un riepu nospiedumiem, te itin bieži ierodas braucēji. Ingus šo ziņu uztver skeptiski: “Es arī diezgan bieži pēdējā laikā aizbraucu paskatīties, kas tur notiek, un šie braucēji trasi tikai sabojā, izbraukā nepiemērotos laikapstākļos, izdangā visu. Tas ir diezgan nepārdomāti. Vajag vispirms visu sataisīt, un tad jau varēs braukt,” piebilst Ingus, kurš arī pats šobrīd būvē sacīkšu auto.
“Nākotnes plāni mums ir lieli. Vēlētos, lai šī vieta veidojas par atpūtas vietu ar plašām iespējām, piemēram, kvadriciklu nomu, iespēju ar sacīkšu mašīnu izbraukt pa trasi un piedāvāt citas izklaides iespējas.” Katrā ziņā koknesieši Ingus un Juris Lazdāni ir pārliecināti, ka mašīnas Aizkraukles autotrasē atkal rūks. ◆