Jau trešo gadu Izglītības kvalitātes valsts dienests Latvijā īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu “PuMPuRS”, lai sniegtu atbalstu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai. Tajā iesaistījušās vairākas Aizkraukles reģiona pašvaldības, izmantojot piedāvātās iespējas palīdzēt saviem skolēniem.
Jaunjelgavas vidusskola projektā ir no 2019. gada aprīļa. Atbalsts sniegts vairākiem skolēniem, kuriem ir grūtības mācībās, neattaisnoti skolas kavējumi un zema motivācija mācīties. Papildus individuālajam atbalstam tiek rīkoti jauniešu iniciatīvu projektu konkursi, kurā iesaistījās un atzinību guva arī Jaunjelgavas novada pašvaldība. To mērķis ir veicināt atbalsta aktivitātes jauniešiem arī ārpus mācībām.
Saistībā ar uzvaru konkursā Jaunjelgavas novadā ar biedrības “Piedzīvojuma gars” atbalstu notiek projekts jauniešiem “Stipra klase — stipri jaunieši”. Tajā paredzētas astoņas nodarbības klases saliedēšanai un skolēnu savstarpējo attiecību uzlabošanai. Notikušas jau trīs, un aizvadītajā nedēļā kārtējā bija Jaunjelgavas vidusskolā. Sociālā pedagoģe un projekta “PuMPuRS” koordinatore Jaunjelgavā Ruta Legzdiņa stāsta, ka projekta aktivitātēs piedalās Jaunjelgavas vidusskolas 8. klase, kas tai ir balva kā skolas labākajai klasei šī mācību gada pirmajā pusgadā. Nodarbībām pievienojas arī Seces pamatskolas 8. klases skolēni.
— Nodarbības ir ļoti interesantas un noderīgas! Pirmā bija Rīgā, Mangaļsalas bunkuros, ar nosaukumu “Sadzīvo un izdzīvo!”. Tajā ierobežotā telpā vajadzēja veikt konkrētu maršrutu, paļaujoties ne tikai uz sevi, bet vienam uz otru. Otrā bija orientēšanās Jaunjelgavas apkārtnē pa meža ceļiem un taciņām. Trešā nodarbība “Mūsu lomas” notika Jaunjelgavas vidusskolā un arī bija interesanta. Uzdevumi nodarbībās nebūt nav viegli, un nereti nākas “pacīnīties”, lai rastu atbildes. Skolēniem pašiem nepieciešams veidot nodarbību stratēģiju, plānot darbības, lai veidotos sadarbība komandā. Pārrunājot rezultātus, skolēni ļoti ātri saprata savas kļūdas — ikdienā cilvēki neieklausās viens otrā un pavirši uztver informāciju. To viņi izjuta arī orientēšanās spēlē, jo bija pārliecināti, ka visās situācijās varēs paļauties uz modernajām tehnoloģijām, bet ne visur tā tas ir. Ir jāsadarbojas, kas beigās arī veiksmīgi izdevās. Tā bijusi laba pieredze, lai ieklausītos un lēmumu pieņemšanā iesaistītu vienaudžus, kuri mazāk ievēroti, bet izrādās labi līderi, — stāsta Ruta Legzdiņa.
Arī nākamās projekta nodarbības paredzētas tikpat saistošas, lai jaunieši kļūtu saliedētāki un mācētu risināt dažādas attiecību problēmas. ◆