Piektdiena, 15. augusts
Zenta, Dzelde, Zelda
weather-icon
+25° C, vējš 3.92 m/s, D-DR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Samazina klātienes konsultācijas

No 2020. gada 2. janvāra valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Aizkrauklē klātienes konsultācijas apmeklētājiem vairs nesniegs Valsts zemes dienesta darbinieki, savukārt Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieki klātienē konsultēs tikai divas dienas nedēļā.

Līdz šim Aizkraukles klientu apkalpošanas centrā Valsts zemes dienesta speciālisti klātienē klientus pieņēma trīs dienas nedēļā. Taču Aizkraukles novada domē saņemta informācija, ka no 2. janvāra šī dienesta speciālisti centrā klientus vairs nepieņems. Tuvākās Valsts zemes dienesta klientu pieņemšanas vietas turpmāk būs Jēkabpilī un Ogrē.
Aizkraukles novada domes vadība un deputāti pēc diskusijām komiteju sēdēs pieņēma lēmumu reaģēt uz šo informāciju, uzsākot sarunas ar Valsts zemes dienesta vadību, lai aicinātu nodrošināt šo svarīgo pakalpojumu Aizkraukles un tā reģiona cilvēkiem arī turpmāk.
Arī VID izplatījis informāciju, ka no nākamā gada vienotajos klientu apkalpošanas centros klientus klātienē konsultēs ne vairs trīs dienas, kā tas ir šobrīd, piemēram, Aizkraukles centrā, bet tikai divas — pirmdienās un ceturtdienās. VID pārstāvji norāda, ka klientu plūsma, kas šajos centros izmanto VID pakalpojumus, ir pārāk maza, tāpēc, optimizējot un jēgpilni izmantojot pakalpojumu sniegšanai nepieciešamos cilvēku un tehniskos resursus, tiks uzlabota attālināto pakalpojumu kvalitāte un pieejamība. Tiks palielināts VID konsultatīvā tālruņa darbinieku skaits — zvanot pa to, ikviens varēs saņemt individuālas konsultācijas, kā arī varēs izmantot elektronisko saziņu.
Aizkraukles vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāja Laura Mikulova atzīst, ka atteikšanās no klātienes konsultācijām daudziem klientiem apgrūtinās lietu kārtošanu. Viņa arī norāda, ka Aizkrauklē klientu plūsma nemaz nav tik maza. Dienā vismaz 20—30 klientu izmanto VID pakalpojumus, bet laikā, kad sākas gada ienākumu deklarāciju iesniegšana, reizēm ir pat 200 cilvēku dienā. L. Mikulova novērojusi, ka uz Aizkraukli izmantot šī dienesta pakalpojumus brauc klienti pat no Rīgas, kur reizēm ilgi jāgaida rindā. Arī Valsts zemes dienesta pakalpojumi ir pieprasīti. “Mēs, protams, turpināsim konsultēt klientus par to, kā šo dienestu pakalpojumus var izmantot elektroniski, taču, piemēram, Valsts zemes dienestā daudzas lietas joprojām jākārto papīra formātā, un to mēs nevarēsim nodrošināt. Klientiem būs jābrauc uz Ogri vai Jēkabpili, kas daudziem var būt sarežģīti,” saka L. Mikulova.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri