Bērni atpūšas, skolotāji mācās — tā ir šīs nedēļas realitāte, ko piedzīvoja arī Aizkraukles novada vidusskolas pedagogi.
Trešdien divdesmit skolotāji pusi dienas intensīvi darbojās datorklasē, apgūstot tēmas “QR kodi skolas darbā” un “Mākoņdatošana”. Savukārt 15 skolotāji ar direktoru devās uz Juglas vidusskolu, kurā humanitārā cikla priekšmetu skolotāji kopā ar pedagogiem no sadarbības skolām — Līvānu 1. vidusskolas, Olaines 1. vidusskolas un Mārupes Valsts ģimnāzijas — tikās pašu organizētā konferencē “Lietpratībā balstīta mācību satura īstenošana, plānojot efektīvas stundas”. Konferencē par pedagogu lomu mācību procesa vadīšanā runāja SIA “HiPotential.lv” vadītājs Kristaps Kravalis. Skolotāji tikās pieredzes darbnīcās par efektīvu mācību stundu un vienojās par kopīgu fokusu tālākajā sadarbībā. Darbnīcu par pedagogu darba kvalitātes vērtēšanu starp mācību stundu skolu administrāciju komandām vadīja Mārupes Valsts ģimnāzijas fizikas skolotājs Modris Šāvējs.
Ilga Kravale, Aizkraukles novada vidusskolas direktora vietniece, saka: “Šādā konferencē biju pirmo reizi. Iepriekš tika aicināti tieši latviešu valodas, svešvalodu, vēstures un sociālo zinību skolotāji, jo līdz šim tikai eksakto priekšmetu skolotāji tikās un rādīja savas stundas, analizēja savu veikumu. Šodien mēs atbraucām 16 skolotāji (ieskaitot direktoru). Ļoti patika mana uzvārda brāļa, bet ne radinieka, Kristapa Kravaļa lekcija — cits skatījums uz to, kā mēs uztveram sevi un kas mēs esam, vai mēs esam sējēji, kuri sēj sēklas, lai tālāk bērnu dzīves ceļš veidotos ar tām zināšanām un prasmēm, ko esam “iesējuši” skolā.”
Skolas direktors Aldis Labinskis piebilst: “Sadarbība starp šīm skolām jau ļoti sena — tā sākās pirms vairāk nekā 15 gadiem. Sākotnēji mums bija sadarbība ar Rīgas Juglas vidusskolu, Olaines 1. vidusskolu un Līvānu 1. vidusskolu. Tā sākās uz zinātniski pētniecisko darbu pamata, bet pērn izdomājām, ka mainīsim sadarbības formātu, un tad mums pievienojās Mārupe — toreiz vēl vidusskola, tagad jau Valsts ģimnāzija. Šādas tikšanās ir svarīgas, jo, pirmkārt, skolotājiem ir vajadzīga pieredzes apmaiņa gan sava priekšmeta, gan skolu kabinetu ietvaros. Šodien mēs runājam par kvalitatīvu mācību stundu, par jauniem izaicinājumiem, par rūpīgāku un radošu sagatavošanos mācību stundai, un mums, vadībai, ļoti interesanti izstāstīja par stundas vērošanas iespējām un variantiem.” ◆