Laikraksta “Staburags” redakcijā vērsās pensionāre, kura aizvadītajā sestdienā bija lieciniece, kā autobusa vadītājs pabrauc garām autobusu gaidošai kundzei. Šis nav vienīgais gadījums, kad redakcijā saņemam sūdzības par pasažieriem pieturā “Ziedi”, kuri paliek gaidot.
Kundze autoostā iekāpa autobusā, kas kursē pulksten 9.30 no Aizkraukles uz Jaunjelgavu. Viņa bija sašutusi, un emocijas ņēma virsroku, kad autobusa vadītājs pabrauca garām sievietei pieturā “Ziedi”. Pēc pensionāres teiktā, tā kā kundzei bija ziedi rokās, iespējams, viņa vēlējās nokļūt Totēnu kapos. Pensionāre paaugstinātā tonī vaicāja autobusa šoferim, kādēļ viņš nav pieturējis? Šoferis atbildēja, ka konkrētajam reisam te pieturvieta nav paredzēta.
Kundze bija aizsvilusies. Vairums pasažieru autobusu vadītāju rīkojas cilvēcīgi, uzņemot ielas vidū transportlīdzekli stopējošu cilvēku vai izlaižot pasažieri nevis tur, kur ir pietura, bet tur, kur braucējs palūdz. Arī kundze rīkojās līdzīgi, palūdzot izlaist pie kapu vārtiem, ko šoferis laipni izdarīja.
Autobusa šoferis nemeloja — vairākiem reisiem, kas no Aizkraukles brauc uz Jaunjelgavu, pieturvieta “Ziedos” nav paredzēta. Tomēr tas nenozīmē, ka pasažierus šajā vietā var neuzņemt. Pieturās ir autobusu atiešanas laiks un norādīts dispečera kontakttālrunis. Ja rodas nepieciešamība braukt ar autobusu, kuram konkrētajā vietā nav paredzēts apstāties, to var atrisināt, piezvanot dispečeram un paziņojot par to. Šoferis, kuram nav jāpietur, nevar zināt, ka pieturā sēdošais gaida tieši šo reisu. Tāpat līdzēt var signalizēšana, paceļot roku.
Lai gan vairākiem reisiem, kas no Aizkraukles brauc uz Jaunjelgavu, pieturā “Ziedi” nav paredzēts apstāties, vairāki sabiedriskā transporta lietotāji apgalvo, ka šoferīši ir atsaucīgi, un, redzot braukt gribētājus, tos arī uzņem. Iespējams, konkrētais gadījums bijis pārpratums. ◆