Par 2018. gada vārdu izvēlēts “zibmaksājums”, par gada nevārdu — “influenceris”, bet pērnā gada savārstījuma titulu izpelnījies politiķa Alda Gobzema (KPV LV) izteikums “Darīsim visu, lai radītu valsti, kurā cilvēki gribētu piedzimt”, paziņoja akcijas “Gada vārds, nevārds un spārnotais teiciens 2018” organizatori.
Gada savārstījums ir salīdzinoši jauna kategorija, kas gūst arvien lielāku atsaucību, skaidroja konkursa pārstāve Ieva Kolmane. Šajā kategorijā ir runa par domu, kas teikumā ir tikai daļēji vai nav nemaz nolasāma, vai arī teikums ir ļoti greizs, viņa stāstīja.
Šajā kategorijā līdz finālbalsojumam bez jau minētā nonāca vairāki savārstījumu piemēri, tajā skaitā “Valdības veidošanās vainagojās bez panākumiem”, “Patlaban par interesi par “KVV Liepājas metalurga” teritoriju izrāda “mazāk nekā desmit, bet ne vairāk kā pieci” potenciālie partneri”, bijušā zemkopības ministra Jāņa Dūklava (ZZS) sacītais “Paskatos pa logu, neredzu nevienu pudeli, ne kas”, kā arī reklāmas sauklis “Spilvens, kas uzlabos gulēšanas pieredzi”.
Kolmane pastāstīja, ka iesūtīti tika arī tādi savārstījumu piemēri kā “Produkti, kas novērš izsaluma sajūtas rašanos” un “Valsts ieņēmumu dienests atklāj jaunu marihuānas ražotni”.
Savukārt Rīgas Latviešu biedrība par gada savārstījumu atzina izteikumu “Valdības veidošanās vainagojās bez panākumiem”.
Tikmēr līdz gada nevārda kategorijas finālbalsojumam nokļuva tādi pieteikumi kā “lielā bilde”, “oiks”, “darbības”, “influenceris” un “izporcionēt”. Par 2018. gada nevārdu atzīts “influenceris”. Publicists Egils Zirnis pastāstīja, ka vārda “influenceris” saknē esošajam vārdam “influence” latviešu valodā bijusi cita nozīme — gripa, saaukstēšanās, kas var likt domāt, ka “influenceris” nozīmē nevis personu ar ietekmi sociālajos tīklos, bet gan kādu, kas var “aplipināt” ar slimībām.