Skrīveru dendroloģiskajā parkā aizvadītas nu jau tradicionālās orientēšanās sacensības skolu komandām. Šogad sacensībās piedalījās 32 vēstures interesentu komandas — 128 skolēni —, kas pārstāvēja deviņas izglītības iestādes. Orientēšanās sacensību tēma bija pietuvināta zīmīgajam 22. septembrim — Baltu vienības dienai — “Saules kauja un Krusta kari Latvijas teritorijā”.
Orientēšanās sacensību idejas autori ir Skrīveru tūrisma informācijas centra vadītāja Daina Vancāne-Viļuma un Aizkraukles sadarbības novadu vēstures metodiskās apvienības vadītājs un šo rindu autors Edgars Bērziņš. Daina Vancāne-Viļuma uzsver: “Pirms trīs gadiem ar Edgaru meklējām saistošu veidu, kā noslēgt tūrisma sezonu Skrīveru dendroloģiskajā parkā un vienlaikus rosināt pasākuma apmeklētājus domāt par būtisko — vietu, vidi un tās nozīmi. Tā nonācām līdz atslēgvārdam “orientēšanās sacensības” un ķērāmies pie to organizēšanas.”
“Šīs ir jau trešās veiksmīgi aizvadītās orientēšanās sacensības, jo esam auguši gan dalībnieku skaita, gan sacensībās ietvertā satura jomās,” teic Edgars Bērziņš un akcentē, ka šīs sacensības ir īpašas, jo deva skolēniem iespēju iesniegt atbildes elektroniskā formā. Līdz ar to ieguvēji bija visi — gan skolēni, kuriem tehnoloģijas ir ļoti tuvas, gan skolotāji, jo nebija jālabo skolēnu komandu veikums.
6.—7. klases grupā uzvarēja Pļaviņu novada ģimnāzijas komanda “Pļaviņu vēsturnieces”, otrā vieta Jumpravas pamatskolas komandai “Vēsturiskais četrinieks”, trešā — Neretas Jāņa Jaunsudrabiņa vidusskolas komandai “Paviāni”. 8.—9. klases konkurencē uzvarēja Pļaviņu novada ģimnāzijas komanda “Komturi”, otrā vieta Aizkraukles novada vidusskolas komandai “Mums vajag nosaukumu”, trešā vieta — Jaunjelgavas vidusskolas komandai “Promenāde”. Vidusskolas grupā pirmo vietu ieguva Aizkraukles novada vidusskolas komanda “Lāčplēši”, otro — Neretas Jāņa Jaunsudrabiņa vidusskolas komanda “Paļaujamies uz Pēteri”, bet trešo vietu izcīnīja Pļaviņu novada vidusskolas komanda “Labais krasts”. Visas Skrīveru vidusskolas komandas ieguva godpilno atzinību un lielisku pieredzi, piedaloties plaša mēroga pasākumā.
Šajās sacensībās uzvarēja draudzība, tomēr, kā uzsver organizatori, ir svarīgi teikt paldies katram dalībniekam un īpaši izcelt tās komandas, kuras bija ātrākās un zinošākās. Savukārt saistībā ar galveno balvu — iespēju apmeklēt izlaušanās spēli “Escape room” — organizatori uzsver, ka mācīšanās vislabāk notiek autentiskā vidē, tādēļ ir jāveicina jauniešu zinātkāre un loģiskās domāšanas prasmes. ◆