Skrīveros vairākās vietās aktīvi norisinās ceļa pārbūve un remonts. Viens ir šosejas posmā no Klidziņas līdz Zemkopības institūtam. Turpinot īstenot valsts autoceļa Augšlīgatne—Skrīveri pārbūves projektu, darbi noris vairākos Daugavas ielas posmos. Pavasarī savus ceļus steidza sakārtot arī vietējā pašvaldība.
Viss rit pēc plāna
Šosejas Rīga—Daugavpils posms no Klidziņas līdz Zemkopības institūta pieturai ir viens no deviņiem ceļu remontposmiem, ko veic uz šī autoceļa. Autovadītājiem, braucot pa šo posmu, jāsamierinās ar papildu aptuveni piecām minūtēm, jo satiksmi vairs neregulē pagaidu luksofori. Remontdarbi galvenokārt norisinās ceļa nomalēs, tāpēc novietotas ātruma ierobežojuma zīmes. No Klidziņas līdz zīmei “Skrīveri” maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 70 km/h, aiz zīmes “Skrīveri” — 50 km/h.
Remontdarbi šajā posmā norit pēc plāna, taču tos var ietekmēt neparedzēti laika apstākļi. Plānots, ka remontdarbus pabeigs līdz jūlija beigām, līdzīgi kā posmā no Pļaviņām līdz Stukmaņiem. “Abi šie posmi ir nedaudz garāki par diviem kilometriem, un kopējā līgumcena abu posmu seguma atjaunošanai ir 1 290 377 eiro ar iekļautu PVN,” “Staburagu” informē uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļā.
Posmā no Klidziņas līdz Zemkopības institūtam satiksmes ierobežojumi ir samazinājušies, tāpēc apbraukt to vairs nav vajadzības, taču, ja tomēr rodas nepieciešamība to apbraukt pa citu ceļu, vienīgais variants ir braukt caur Skrīveriem, lai gan novada centrā norit vēl vērienīgāki remontdarbi.
Sadalīti sešos
posmos
“Tagad ir grūti, pēc remonta būs ērti un raiti! Atvainojamies par neērtībām, mēs būvējam jums!” Šāda frāze izlasāma uz informācijas zīmēm, kuras izvietotas netālu no vietas, kur sākas ceļa Augšlīgatne—Skrīveri remontdarbi posmā no 61,265. līdz 71,271. kilometram.
Autoceļa P32 Augšlīgatne—Skrīveri pārbūves darbi Skrīveru novada teritorijā sākti šī gada 16. aprīlī, un pilnībā tos plānots pabeigt līdz 2019. gada 22. jūnijam. Veicot šo ceļu posmu, autovadītājiem jau laikus jāieplāno, ka ceļā pavadītais laiks būs ilgāks un, ja nepieciešams, jāmeklē veids, kā veiksmīgāk to apbraukt, lai nokļūtu savā galamērķī.
Posmā no tā sauktās Maskavas šosejas līdz Skrīveriem remontdarbi iedalīti sešos posmos. Divi no tiem šobrīd atrodas Skrīveru teritorijā — Daugavas ielā. Pirmais posms ir, iebraucot Skrīveros no Madlienas puses, līdz bijušās Skrīveru izmēģinājumu saimniecības galvenajai ēkai, otrs posms sākas tūlīt aiz uzņēmuma “Skrīveru saldumi” un noslēdzas pie krustojuma ar Purapuķes ielu.
Šobrīd satiksme tiek regulēta ar pagaidu luksoforu palīdzību, līdz ar to ceļā autovadītājiem jārēķinās papildus ar vidēji 35 minūtēm.
Aptuveni 10 kilometru garā autoceļa posma asfaltēšanu plānots pabeigt jau šī gada novembrī, taču pilnībā darbi pabeigti būs tikai nākamā gada jūnijā. Pēc ziemas tehniskā pārtraukuma pabeigs ceļa virskārtas uzklāšanu, ceļa apzīmējumu uzkrāsošanu un ceļa zīmju uzstādīšanu. “Remontdarbi šobrīd veiksmīgi rit pēc plāna, un iedzīvotājiem nav pamata uztraukties,” stāsta ceļu būves uzņēmuma SIA “Strabag” inženieris Arnis Teteris.
Šķembas lido pa gaisu
Pirms mēneša, kad ceļi bija kaut cik apžuvuši, pagasta ielas steidza sakārtot arī Skrīveru novada dome. Pagastā lielu skaitu ielu klāj grants segums, kuru regulāri nepieciešams greiderēt un atjaunot. Skrīveros šādu ielu kopējais garums ir 60 kilometri. Pavasarī, sākoties atkusnim, šie ceļi nereti kļūst grūti izbraucami, sagādājot grūtības iedzīvotājiem un viesiem. Lai pēc pavasara šo situāciju labotu, vairākos ceļu posmos uzbērtas frakcionētas šķembas, tomēr arī tas skrīveriešiem sagādājis pamatīgas problēmas.
Ceļi kļuvuši grūti izbraucami, jo šķembas veido neierasti lieli akmeņi, kuri, kārtīgi nenoblietēti, sitoties pret mašīnām. Uz šādiem ceļiem esot grūti arī izmainīties, īpaši, ja pretī brauc lielāka mašīna. “Ir grūti izmainīties, ja pretī brauc buss vai džips, malās nobraukt nevar, jo tās nav kārtīgi nolīdzinātas,” stāsta skrīveriete Sigita. Šāda situācija novērojama Vēja un Ošu ielā, kur šķembas uzbērtas, ceļam vedot kalnā, kā arī Dīvajas ielai turpinoties Madlienas virzienā.
Jaunais segums grūtības sagādājot arī gājējiem un velosipēdistiem, kuri ceļa posmu gar “Priedītēm” līdz krustojumam ar Kalna ielu labprātāk izvēlas veikt pa ceļa malām. Skrīveriete Anita, kura katru vakaru dodas braucienā ar velosipēdu, stāsta, ka šajos posmos esot vieglāk nokāpt no velosipēda un doties tālāk kājām, jo, viņasprāt, tas bojājot braucamā riteņus. “Tas man rada nepatīkamas izjūtas, bail, ka šķembu akmeņi trāpīs pa kājām vai potītēm,” stāsta sieviete. Viņa labāk izvēlas braukt pa ceļa malu.
Tikko uzbērtās šķembas radījušas arī lielus putekļus. “Sākotnēji bija daudz putekļu, tagad tie ir mazinājušies un lielie šķembu akmeņi sākuši noblietēties,” novērojumos dalās kāda skrīveriete.
Pēc pavasara, izvērtējot situāciju uz ceļiem Skrīveros, uzbērt šķembas bijis tehniski pareizākais risinājums, taču tām pa virsu nepieciešams uzbērt greiderējamo kārtu — smalko frakciju. Liela daļa ceļu esot pietiekami nogreiderēti, un lielie akmeņi jau esot apakšā. Šīs vasaras laikā plānots šķembām uzbērt smalko frakciju un visu līdz galam sakārtot. “Patlaban notiek iepirkums par ceļu uzturēšanu, un, visticamāk, jūlija beigās varēsim visu līdz galam sakārtot,” stāsta Skrīveru novada pašvaldības izpilddirektors Ansis Martinsons. ◆
