Kāda Valles pagasta iedzīvotāja “Staburagam” pa tālruni sūdzējās, ka Vallē, “Elvi” veikalā “Vīnkalni”, iegādājusies skābo krējumu. Lai arī derīguma termiņš tam nebija beidzies, produkts izskatījies sabojājies — atsūkalojies. Ne mazāks bijis pircējas sašutums par to, ka pirkuma kases čekā krējums nav uzrādīts, tā vietā ir vien ieraksts “pārtika” un produkta cena.
Veikals ir SIA “Aizkraukles sabiedrība” pārvaldībā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Gaida Derbeņeva teic, ka pagaidām, kamēr noteikumi to atļauj, veikalā var lietot kases aparātus, kuros nav iespējams norādīt konkrētu produktu, tā vietā lieto grupas apzīmējumu, piemēram, pārtika, alkohols utt. Ja pircējam ir nepieciešamība pēc katras konkrētas preces nosaukuma norādīšanas pirkuma čekā, par to laikus jābrīdina pārdevēja un viņa sarakstu izveidos manuāli uz kvīts. “Viss ir likumīgi, nekur nav teikts, ka POS (Point Of Sale jeb pārdošanas punkta) sistēmas ir obligātas. Tās arī ir dārgas, katrā no veikaliem izmaksā vairākus tūkstošus, un naudas uzņēmumam ir tik, cik ir. Tāpēc līdz šim jaunā sistēma ieviesta tikai veikalos ar lielāku apgrozījumu.”
Par pircējas sūdzību par skābo krējumu valdes priekšsēdētāja teic, ka veikalu plauktos neatrast preces ar beigušos derīguma termiņu. To arī apstiprināja nesen veiktā pārbaude veikalā Vallē.
Sagatavoja Imants Kaziļuns
Uzziņa
Veikals Vallē ar zīmolu “Mazais Elvi” darbību sāka 2013. gada septembrī un bija desmitais šāda tipa veikals tīklā. Tā tirdzniecības zāles platība ir 132 kvadrātmetri.