Valles un Skaistkalnes vidusskolas 12. klases skolēniem varētu nākties vēlreiz pildīt centralizētā angļu valodas eksāmena rakstu daļu — rakstīt domrakstu, jo izglītības iestādes vadības neuzmanības dēļ netika izsniegti domrakstu temati, kā rezultātā tie rakstīti par pašu izvēlētām tēmām.
Eksāmena domrakstu temati atbilstoši aktualizētajai kārtībai tiek izvietoti īpašā tiešsaistes sistēmā, no kuras skolu pārstāvjiem konkrētā laikā pirms eksāmena jālejupielādē domraksta temati.
Skaistkalnes vidusskolā, kur eksāmenu kārtoja desmit šīs skolas, kā arī astoņi Valles vidusskolas skolēni, skolu vadība skolēniem izdalīja domrakstu lapas, taču no minētās interneta vietnes nelejupielādēja domrakstu tematus, kā rezultātā skolēni domrakstus rakstīja par pašu izvēlētiem tematiem. Eksāmenu vērtēšanas kritēriji paredz, ja domraksts netiek rakstīts par kādu no noteiktajiem tematiem, darbs netiek vērtēts, konkrētajā eksāmena daļā saņemot nulli punktu.
Valsts izglītības un satura centra (VISC) pārstāvji skaidroja, ka šo skolu vadība nebija kārtīgi iepazinusies ar jaunajiem noteikumiem. Centrs norāda, ka tuvākajā laikā pieņems lēmumu par turpmāko rīcību. Viens no variantiem varētu būt aicināt skolēnus angļu valodas eksāmena domrakstu rakstīt vēlreiz 13. jūnijā.
Par notikušo ir atbildīgs izglītības iestādes direktors, uzskata VISC.
Līdzīga kārtība, proti, ka domrakstu temati ielādējami pirms rakstu daļas kārtošanas, noteikta arī latviešu valodas un vēstures eksāmenā.
To, kurš visvairāk atbildīgs par Skaistkalnes vidusskolā notikušo pārpratumu, izvērtēs VISC, ņemot vērā eksāmena norisē iesaistīto personu paskaidrojumus, atzina Vecumnieku novada domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Kovals. Pēc VISC lēmuma saņemšanas pašvaldība arī varētu lemt par iespējamajām sankcijām. Ja tas būtu bijis tikai vienas skolas eksāmens, par instrukcijas ievērošanu nepārprotami atbildīgā būtu skolas direktore, taču šajā gadījumā eksāmenu kopā ar Skaistkalnes vidusskolas audzēkņiem kārtoja arī Valles vidusskolas skolēni, norādīja Kovals. Pašvaldības izglītības metodiķe nozīmēja apvienotā eksāmena vadītāju no Skaistkalnes vidusskolas un novērotāju no Vecumnieku vidusskolas.
Pēc Kovala rīcībā esošās informācijas, eksāmena vadītājs nav detalizēti iepazinies ar instrukciju, kā rezultātā skolēni rakstījuši eseju par brīvi izvēlētu tematu, nevis par vajadzīgo tēmu. Lai arī novērotājam radušās šaubas, vai tiešām domrakstam var brīvi izvēlēties tēmu, tomēr paļāvies uz pieredzējušākā eksāmena vadītāja teikto. L