Svētdiena, 28. decembris
Inga, Ivita, Irvita, Ingeborga
weather-icon
+-1° C, vējš 3.58 m/s, Z-ZR vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Labākā biznesa ideja — krāsojamā grāmata pieaugušajiem

Aizkraukles Profesionālajā vidusskolā šonedēļ notika “Biznesa ideju darbnīca”, kurā piedalījās jaunieši no Aizkraukles un Pļaviņām vecumā no 16 līdz 29 gadiem. Galvenā ideja — likt jauniešiem domāt, kā skolā iegūtās prasmes izmantot dzīvē, kļūstot par uzņēmēju, radot darba vietas citiem, kā veiksmīgi pārdot savu produktu un kāds atbalsts no dažādām institūcijām iespējams jaunajiem uzņēmējiem.

Biznesa ideju darbnīcu rīko Jēkabpils biznesa inkubators sadarbībā ar Aizkraukles novada pašvaldību, Zemgales Uzņēmējdarbības centru, finanšu institūciju “Altum” un Aizkraukles Profesionālo vidusskolu. Zemgales Plānošanas reģiona uzņēmējdarbības centra vadītājs Nauris Pauliņš stāsta, ka darbnīcas mērķis ir mācīties ģenerēt biznesa idejas un popularizēt uzņēmējdarbību jauniešiem.
Savā uzņēmējdarbības pieredzē ar stāstu, kā sapni pārvērst īstā uzņēmumā, dalījās Lilija Lauva, kura Aizkrauklē kafejnīcā “Green Point” veiksmīgi ieviesa “Kulinārijas meistarklasi bērniem”.
“Šādas biznesa ideju darbnīcas esam plānojuši rīkot arī mazajās lauku skolās, aptverot Jēkabpils un Aizkraukles reģionu, šī ir pirmā no darbnīcām. Pēc tam, kad ar šādām ideju darbnīcām būsim paviesojušies visās skolās, noskaidrojuši tur labākas idejas, komandas un aktīvākos jauniešus, oktobrī esam iecerējuši rīkot lielāku pasākumu, kur trīs komandas iegūs vērtīgas balvas,” stāsta Nauris Pauliņš.
Jaunieši kopā ar vienu konsultantu sadalījās vairākās darba grupās un mēģināja savu biznesa plānu īstenot pa soļiem.
“Stāstot, kas ir biznesa ideja, kā to ģenerēt, darbnīcā apgūsim pilnu biznesa modeli —  no idejas līdz reālai naudas plūsmai. Pieredze liecina, ka līdz šim jauniešu, kuriem veiksmīgi izdodas savu ideju pārvērst veiksmīgā uzņēmējdarbībā, nav daudz, taču veiksmes stāsti ir. Vienmēr stāstu spilgto piemēru par puišiem no Jelgavas, kuri, mācoties vidusskolā, izdomāja uzmavas hokeja nūjām. Šobrīd viņi ir studenti  un jau eksportē savu produkciju uz septiņām valstīm. Idejas ir visapkārt, bet pietrūkst  darīšanas,” teic Nauris Pauliņš.
Biznesa ideju darbnīcā jaunieši izstrādāja biznesa plānu plašā amplitūdā — no krāsojamās grāmatas līdz mikrobu apkarošanas līdzeklim. Kā biznesa ideju piedāvāja arī radīt divas lietotnes mobilajos tālruņos — viena saistīta ar tūrismu, otra bloķētu tālruni, kad tas lietots pārāk ilgi, aicinot pievērsties fiziskajām aktivitātēm. Vēl viens produkts, ko jaunieši piedāvāja — sporta aktivitātēm piemērotas saulesbrilles, kas ir ērtāk lietojamas. Par labāko atzina ideju par krāsojamo grāmatu pieaugušajiem. ◆

Viedokļi

Nauris Pauliņš, Zemgales Plānošanas reģiona uzņēmējdarbības centra vadītājs
— Šo konkursu organizējām, apvienojoties vairākām biznesa atbalsta institūcijām. Mērķis — iniciēt jauniešu vēlmi sākt biznesu, īstenot savas idejas. Mēs kā atbalsta institūcija biznesa ideju ģenerēšanas procesā gribam pastāstīt, kur jaunietis var meklēt resursus un kur vērsties pēc palīdzības, lai savas idejas īstenotu dzīvē, īstā uzņēmumā. Mēs saskatām, ka profesionālajās vidusskolās ir jaunieši, kuri spēj radīt produktu,  viņi to jau ražo, tikai viņiem jāizskaidro nianses un jāparāda ceļš uz reālu uzņēmējdarbību, kamēr ar idejām vēl var eksperimentēt, pirms doties reālajā dzīvē. Atgādinu, ka ne vienmēr ir jārada kaut kas jauns — reizēm arī cita neveiksme, trūkumi var izvērsties veiksmīgā biznesa idejā.


Lilija Lauva, uzņēmēja, “Kulinārijas meistarklases bērniem” veidotāja
— Lai savu ideju īstenotu dzīvē, uzskatu, ka ļoti svarīga ir drosme. Drosme uzdrošināties un darīt, turklāt jārēķinās arī ar apkārtējo kritiku, kas var aizkavēt iecerētos nodomus. Man šķiet, ka daļai kritizētāju vienkārši skauž, ja kādam ir izdevies savu ideju īstenot, daļa paši nav tik drosmīgi, lai uzdrīkstētos. Ja darbu kritizē vai komentē speciālists savā jomā, tad viņa viedoklī noteikti ieklausos, bet citos — nē. Veiksmīgam biznesam noteikti svarīgas ir ambīcijas un ticība sev, ka spēju, ka man izdosies un ka mana ideja aizraus un pārliecinās arī apkārtējos. Statistika liecina, ka tikai 20 no 100 cilvēkiem ar savu biznesu tiek tālāk, jo lielākā daļa apstājas pirmajās grūtībās un pirmajās neveiksmēs. Svarīga ir arī vēlme arvien mācīties, apgūt ko jaunu un interesēties par visām aktualitātēm savā jomā, meklēt informāciju, tas ir ļoti svarīgi, lai uzņēmums attīstītos.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.