Svētdiena, 28. decembris
Inga, Ivita, Irvita, Ingeborga
weather-icon
+-2° C, vējš 3.58 m/s, Z-ZA vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Līdzeklis pret aizmāršību — attālinātās nolasīšanas skaitītāji

Pēc publikācijas laikraksta “Staburags” 9. janvāra numurā  “Kāpēc par karsto ūdeni pēkšņi jāmaksā 192 eiro?” redakcijā vērsās aizkrauklietis Ansis Grūbe, paužot sašutumu par SIA “Aizkraukles siltums” darbinieku rīcību, nebrīdinot pensionāri par to, ka viņa, pašai nezinot, ilgstoši nav nodevusi karstā ūdens skaitītāja rādījumus — no 2016. gada martam līdz
2017. gada novembrim.

Vai tas ir cilvēcīgi?
Vai tas, ka 89 gadus veca, politiski represēta sirmgalve un viņas 87 gadus vecais vīrs pēkšņi saņem karstā ūdens rēķinu par 39 kubikmetriem (192 eiro), ir taisnīgi, cilvē­cīgi? Viņi pirms tam ne “Aizkraukles siltumam”, ne pārējiem pakalpojumu sniedzējiem nav bijuši parādā nevienu centu! Vai tiešām nevienam priekšniekam neienāk prātā pārbaudīt šādus dzīvokļus un noskaidrot, kāpēc netiek nodoti skaitītāju rādījumi? Atvainojiet, uz kādu sabiedrību mēs ejam?
Ansis Grūbe

Aicina ziedot rēķina apmaksai
Ansis Grūbe informēja, ka aicinājis radus, draugus palīdzēt pensionārei apmaksāt rēķinu, naudu ieskaitot “Aizkraukles siltumam” konkrēti pensionāres parāda segšanai. Pats viņš ziedojis tik, cik varējis atļauties. Ja vēl kāds vēlas ziedot, viņš e-pastā var nosūtīt sīkāku informāciju, kā to izdarīt.
“Kā “Aizkraukles siltums” var zināt, vai cilvēks ir pensionārs un lieto vai nelieto ūdeni? Ja rēķinā nav ierakstīts rādījums, iespējams, cilvēks ūdeni nelieto. Izsekot 3,5 tūkstošiem rēķinu nav tik vienkārši,” situāciju komentē Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks Einārs Zēbergs. “Šajā gadījumā “Aizkraukles siltums”, izprotot situāciju, nav piemērojis soda procentus, un pensionāru pāris naudas ziņā neko nav zaudējis.”
Naudas ziņā, protams, nav zaudējis, bet pensionāru pārim pārdzīvojums bijis liels, jo abi visus rēķinus vienmēr centušies godīgi laikus samaksāt, lai nevienam nebūtu parādā.
Katram savs pienākums
SIA “Aizkraukles siltums” valdes loceklis Aivars Aldermanis teic, ka iedzīvotāju pienākums ir uzrādīt skaitītāju rādījumus katru mēnesi, savukārt pārbaudīt māju ūdens skaitītājus ir apsaimniekotāja — pašvaldības uzņēmuma “Lauma A” — pienākums.
“Laumas A”  valdes loceklis Modris Bite skaidro, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, ja trīs mēnešus pēc kārtas patērētā un uzrādītā ūdens starpība ir lielāka par 20 procentiem, pēc dzīvokļu īpašnieku rakstiska iesnieguma apsaimniekotājs  pārbauda skaitītāju rādījumus daudzdzīvokļu mājās, taču nevienā Aizkraukles mājā tik lielas starpības nav. Pēdējā laikā uzņēmums skaitītāju pārbaudi veicis pēc mājas vecākā vai dzīvokļu īpašnieku iesnieguma saņemšanas, ja arī starpība ir mazāka, piemēram, 10 procenti. Decembrī pārbaude veikta Bērzu ielā 2, un starpība bija 36 kubikmetri.  “Pārbaudes datus nodevām gan “Aizkraukles siltumam”, gan “Aizkraukles ūdenim”.
Ir iedzīvotāji, kuri uzrāda tikai daļu patērētā, ne visu, citi rādījumus vispār nenolasa un paziņo, ka mēnesī izlietots viens, divi kubikmetri, kas neatbilst reālajai situācijai. Daļa ilgstoši katru mēnesi skaitļus aiz komata ieraksta vienus un tos pašus, kas nav precīzi. Ja, piemēram, dzīvoklī ir četri skaitītāji un par katru aiz komata nav uzrādīti kaut vai tikai 100 litru, kopā tas jau ir 400 litru, bet visā mājā —  ļoti daudz.
Tādēļ ir svarīgi precīzi uzrādīt visus ciparus aiz komata. Daži iedzīvotāji uzrādījuši vairāk, nekā patērējuši, un arī tas nav precīzi,” stāsta Modris Bite. “Konstatējām arī, ka daļa iedzīvotāju “Aizkraukles ūdenim” paziņo vienus rādījumus, bet “Aizkraukles siltumam” — mazāku karstā ūdens patēriņu. Pēc pārbaudes katram dzīvoklim nosūtījām vēstuli, kurā informējām par tās rezultātiem.”
Par pārbaudi ap 100 eiro
“Pārbaude mājai izmaksāja ap 100 eiro, un šī summa jāsedz no apsaimniekošanas maksas līdzekļiem. Aicinu visus iedzīvotājus katru mēnesi uzrādīt patieso ūdens patēriņu, tas ir viņu pienākums, tad arī nebūs jāveic pārbaudes un jāmeklē, kurš to nav izdarījis. Nekādas pārbaudes  nevajadzētu, ja visiem būtu godprātīga attieksme,” uzsver Modris Bite. “Ja cilvēki to nespēj, risinājums ir attālinātas nolasīšanas skaitītāju uzstādīšana.
Līdz šim Aizkraukles renovētajās daudzdzīvokļu mājās Draudzības krastmalā 1 un Spīdolas 8 bija attālinātas nolasīšanas karstā ūdens skaitītāji. Pagājuši četri gadi, un tie ir jāmaina. Īpašnieki piekrituši pie reizes uzstādīt arī attālinātas nolasīšanas aukstā ūdens skaitītājus, un viena aukstā ūdens skaitītāja uzstādīšana kopā ar tā vērtību, nolasītāju un darbu izmaksās ap 70 eiro. Darbi drīzumā tiks veikti. Iesaku arī citu māju dzīvokļu īpašniekiem padomāt par tādu iespēju.” ◆

Staburags.lv bloku ikona Komentāri

Staburags.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.