Laikraksta “Staburags” redakcijā vērsās kāda 89 gadus veca pensionāre no Spīdolas ielas Aizkrauklē ar jautājumu — kādēļ SIA “Aizkraukles siltums” rēķinā par novembri pēkšņi jāmaksā tik milzīga summa par karsto ūdeni — ap 192 eiro? Viņa katru mēnesi rēķinu esot apmaksājusi. Pensionāre bijusi “Aizkraukles siltumā”, taču no paskaidrotā tā arī neko nav sapratusi.
“Kad biju “Aizkraukles siltumā”, atbildi tā arī nesaņēmu. Man tikai teica — gan jau samaksāsiet! Bet par ko? Esmu godīgi apmaksājusi visus “Aizkraukles siltuma” atsūtītos rēķinus, tāpat rēķinus par citiem komunālajiem pakalpojumiem,” stāsta pensionāre.
SIA “Aizkraukles siltums” klientu apkalpošanas vadītāja Baiba Aldermane “Staburagam” stāsta, ka klientei viss tika paskaidrots, taču, iespējams, viņa aizmirsusi. Aldermanes kundze skaidro, ka daudzi iedzīvotāji uzņēmumam nepaziņo karstā ūdens rādījumus, tādēļ kopš novembra rēķiniem tiek uzspiests sarkans zīmogs ar aicinājumu tos paziņot. Sarkanais zīmogs pievērsis daudzu iedzīvotāju uzmanību, iespējams, arī pensionāre to ievērojusi un kārtējā apmaksātajā rēķinā ierakstījusi karstā ūdens rādījumu. “Sieviete patērētā karstā ūdens rādījumu rēķinos regulāri ierakstīja līdz 2016. gada martam, patēriņš bija no viena līdz dažiem kubikmetriem mēnesī, taču pēc tam, līdz pat 2017. gada novembrim, to nedarīja. Šajā laikā patērēts 38,881 kubikmetrs karstā ūdens. Par kubikmetra ūdens uzsildīšanu jāmaksā 4,4072 eiro ar pievienotās vērtības nodokli, par visu patērēto — 191,92 eiro,” stāsta Baiba Aldermane. “Ieraugot sarkano zīmogu, daudzi iedzīvotāji uzrādīja karstā ūdens patēriņu, dažam bija neuzrādīti pat vairāk nekā 100 kubikmetru. Šādos gadījumos cilvēki ir nesaprašanā, kāpēc tik daudz jāmaksā, un jautā — vai tad arī “Aizkraukles siltumam” jāiesniedz karstā ūdens patēriņš? Daļa iedzīvotāju domā, ka pietiek patēriņu uzrādīt vienīgi “Aizkraukles ūdenim”. Dažkārt neuzrādītie kubikmetri atklājas ik pēc četriem gadiem, kad nomainīti ūdens skaitītāji, un tad arī dzīvokļa īpašniekam nākas daudz maksāt par patērēto karsto ūdeni.”
“Staburags”, pārskatot pensionāres apmaksātos rēķinus, pārliecinājās, ka viņa godprātīgi maksājusi par visiem komunālajiem pakalpojumiem, tomēr patērētā karstā ūdens kubikmetrus ilgstoši nav uzrādījusi. Patērētie kubikmetri regulāri ierakstīti vienīgi “Aizkraukles ūdens” rēķinos. Pensionāre, sapratusi savu kļūdu, vaicāja, kādēļ gan “Aizkraukles siltums” nevarēja viņai paziņot par to, ka ilgstoši netiek nodoti karstā ūdens rādījumi? Kādēļ pašvaldības uzņēmuma “Lauma A” kasiere, pieņemot apmaksai kvītis, nevarēja pateikt, ka lodziņā jāieraksta patērētie kubikmetri? Tagad no pensijas visu summu uzreiz nav iespējams samaksāt.
“Laumas A” valdes loceklis Modris Bite skaidro — kasieres uzdevums ir pieņemt maksājumus, bieži pie kases veidojas rinda, cilvēki vēlas, lai viņus apkalpotu iespējami īsākā laika posmā, tādēļ nav iespējams izkontrolēt, vai katrs ir ierakstījis ūdens rādījumus. Turklāt cilvēkiem parasti nepatīk, ka viņiem aizrāda, dažkārt viņi rādījumus ieraksta nevis kvītīs, bet nodod ar interneta starpniecību.
Savukārt Baiba Aldermane uzsver, ka klientiem jālasa rēķinos ierakstītais teksts — tajos ik mēnesi ietverts lūgums paziņot karstā ūdens rādījumus. Un jāatceras, ka “Aizkraukles ūdens” rādījumus “Aizkraukles siltumam” nepaziņo, tas jādara pašiem iedzīvotājiem. ◆