No šodienas iespējams iesniegt gada ienākumu deklarāciju gan tiem
nodokļu maksātājiem, kuriem tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas
darīt brīvprātīgi, lai saņemtu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu par
ārstniecības, izglītības un citiem attaisnotajiem izdevumiem, biznesa
portālu “Nozare.lv” informēja Valsts ieņēmumu dienestā (VID).
VID aicina iedzīvotājus noslēgt līgumu un kļūt par VID Elektroniskās
deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotāju, lai gada ienākumu deklarācijas
aizpildīšana turpmāk būtu daudz ērtāka, ātrāka un vienkāršāka.
Galvenā priekšrocība, iesniedzot gada ienākumu deklarāciju
elektroniski, – tajā automātiski tiek atspoguļota visa VID rīcībā esošā
informācija par nodokļu maksātāju – gūtie ienākumi, neapliekamie
ienākumi, informācija no kredītiestādēm par iemaksām pensiju fondos un
no apdrošināšanas sabiedrībām par iemaksām par dzīvības apdrošināšanas
pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie
izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem.
Tādējādi, lai saņemtu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli,
personai attiecīgajā deklarācijas pielikumā jānorāda tikai summa, kas
iztērēta par ārstniecības, zobārstniecības vai izglītības pakalpojumiem,
kā arī jāpievieno deklarācijai attaisnojuma dokumenti (čeki vai
stingrās uzskaites kvītis). Tos deklarācijai iespējams pievienot
elektroniski, datņu veidā kā fotogrāfijas (iepriekš nofotografējot
attaisnojuma dokumentus un lejupielādējot tos datorā), kā ieskenētus
dokumentus vai arī, ja tādas iespējas nav, nosūtīt tos pa pastu jebkuram
VID klientu apkalpošanas centram.
VID mājaslapā ir pieejama arī īpaši izstrādāta video instrukcija,
kurā soli pa solim izstāstīts, kā iesniegt gada ienākumu deklarāciju
elektroniski.
VID atgādina, ka fiziskajām personām – saimnieciskās darbības
veicējiem – šogad gada ienākumu deklarācija, kā arī citas nodokļu
deklarācijas ir obligāti jāiesniedz elektroniski, izmantojot EDS.
Lai kļūtu par EDS lietotāju, personai ir jāaizpilda iesniegums un
jānoslēdz līgums ar VID. Iesniegums un līgums pieejams VID mājaslapas
sadaļā “Noderīgi/Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS)/Kā kļūt par
EDS lietotāju?”. Aizpildītas EDS līguma formas un pielikumus var
iesniegt jebkurā personai tuvākajā VID Klientu apkalpošanas centrā,
nosūtīt VID pa pastu, kā arī tās var iesniegt elektroniski, ja tiek
lietots virtuālais e-paraksts. Pēc līguma noslēgšanas piecu darba dienu
laikā uz iesniegumā norādīto lietotāja elektroniskā pasta adresi tiks
nosūtīts identifikators un sākotnējā parole, lai varētu uzsākt darbu
EDS.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā iedzīvotāji var zvanīt VID pa
informatīvo tālruni 1898, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas
centrā vai arī uzdot savu jautājumu VID mājaslapas sadaļā
“Kontakti/Uzdot jautājumu VID”.