Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) ir apstiprinājusi jaunā Latvijas sabiedriskā medija koncepciju, kas paredz piecu gadu laikā izveidot vadošo mediju Latvijā, apvienojot Latvijas Televīzijas (LTV), Latvijas Radio (LR) un interneta platformas, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja NEPLP Informācijas centra vadītāja Sanita Blomniece.
Pašlaik Latvijas Radio 1.studijā, Doma laukumā 8, notiek NEPLP rīkotā jaunā Latvijas sabiedriskā medija koncepcijas detalizācijas prezentācija.
Par Latvijas sabiedriskā medija mērķiem noteikts būtisks auditorijas pieaugums (no 50% Latvijas iedzīvotāju 2013.gadā līdz 75% Latvijas iedzīvotāju 2018.gadā), Latvijas spēcīgākā interneta medija izveide un sabiedrības interešu aizstāvība. Latvijas sabiedriskā medija koncepcijas izveidē ir bijuši iesaistīti vairāk nekā 200 eksperti, kas pulcējušies 45 darba grupu sapulcēs.
Latvijas sabiedriskā medija koncepcijā norādīts, ka tradicionālie mediji ir viena no jomām, kas tā sauktās “digitālās revolūcijas” ietekmē piedzīvo būtiskas, pat radikālas pārmaiņas. Veiksmīgākie sabiedriskie mediji Eiropā jau ir pieņēmuši kā realitāti, ka radio, televīzija vai internets ir tikai satura pārraidīšanas veidi. Somijas, Igaunijas, Lielbritānijas, Dānijas, Vācijas un citu Eiropas valstu sabiedriskie mediji vienā organizācijā apvieno radio, televīzijas un interneta platformas.
Balstoties uz šiem piemēriem, Latvijas sabiedriskā medija izveide ļaus fokusēties uz galveno sabiedriskā medija uzdevumu – neatkarīgi no pārraides veida (televīzija, radio vai internets) veidot Latvijas sabiedrībai vajadzīgu saturu, kuru nekad pilnā mērā neradīs komerciālās raidorganizācijas.
Latvijas sabiedriskajā medijā paredzēts būtiski palielināt auditoriju – gan televīzijai (no 36% Latvijas iedzīvotāju 2012.gadā līdz 50% 2018.gadā), gan radio (no 25% līdz 44%) un internetam (no 0,5% līdz 30%), tā nodrošinot, lai 2018.gadā Latvijas sabiedriskais medijs ik dienas sasniegtu 75% Latvijas iedzīvotāju.
Latvijas sabiedriskajā medijā saturiskā ziņā par prioritātēm noteiktas ziņas un informatīvi analītiskās programmas, izglītība un zinātne, bērnu un pusaudžu raidījumi un kultūras programmas. No projektu pieejas (LTV) un kanālu orientācijas (LR) plānots pāriet uz satura redakciju principu – samazināsies formālo procedūru un vadības līmeņu skaits, palielinot vidējā līmeņa vadītāju atbildību un redakcionālo autonomiju, kā arī sabiedriskā medija profesionāļu savstarpējo mijiedarbību.
No pārvaldes viedokļa, piedāvāts izveidot vienotu Latvijas sabiedrisko mediju, kurā būs apvienoti televīzijas tiešraides kanāli un arhīvs, radio tiešraides stacijas un arhīvs un interneta medijs, tādā veidā izveidojot vadošo multimediju Latvijā.
Svarīgākie ieguvumi no LTV un LR apvienošanas būs šādi – spēcīgāka sabiedriskā medija izveide (TV, radio, internets), satura kvalitātes un apjomu pieaugums, medija lietotāju apmierinātības uzlabojumi, medija auditorijas sasniedzamības uzlabojumi – multikanāli, kopīgs mārketings; satura ražošanas sinerģija (multimediju formāti, radošo jomu dažādība), materiālo, finanšu un intelektuālo resursu apvienošana konkurētspējas uzlabošanai, profesionālākas un dinamiskākas pārvaldes izveide, gatavība nākotnei un straujai attīstībai, efektīvāka finanšu programma (kopīgas investīcijas un iepirkumi, atbalsta funkcijas), labāko mediju nozares profesionāļu piesaiste.
Apstiprinātajā Latvijas sabiedriskajā medijā no LTV un LR apvienošanas ir paredzams līdzekļu ietaupījums piecu miljonu latu apmērā piecu gadu laikā.