VAS “Latvijas dzelzceļš” meitasuzņēmums “LDz Cargo” plāno tuvākajos gados iegādāties līdz 1500 vagonu, kā arī no 20 līdz 30 lokomotīvēm, galvenokārt, lai nomainītu nolietoto ritošo sastāvu, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda SIA “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.
Vilces izmaksas svārstoties no diviem līdz 2,5 miljoniem latu. Vagonu cena atkarīga no konkrētā tipa.
Mačs skaidro, ka vagonu parks nolietojas, – 55% vagonu ir vecāki par 30 gadiem, bet maksimālais garantijas termiņš ir 32 gadi.
Vagonu iegādes skaitu gan noteikšot arī transportējamo kravu apjomi. Šogad uzņēmums plāno optimistiskā scenārijā transportēt 65 miljonu tonnu kravu, pesimistiskajā – ap 60 miljoniem tonnu jeb pagājušā gada līmenī. “Ir ārējie faktori, kurus ietekmēs nevaram, piemēram, izejvielu cenām pasaules biržās vai politiskiem risinājumiem jeb sarežģījumiem,” uzsver Mačs.
Līdzekļu vagonu iegādei tikšot iegūti no peļņas, kura šogad būs lielāka nekā pagājušajā gadā. “Būšu piesardzīgs un prognozēšu, ka pieaugums būs aptuveni par 20%,” skaidro uzņēmuma vadītājs.
Pērn uzņēmuma peļņa bija 7,81 miljons latu.
Patlaban “LDz Cargo” ir 1200 vagonu.
SIA “LDz Cargo” nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus. Izmantojot Latvijas dzelzceļa infrastruktūru, “LDz Cargo” 2011.gadā pārvadāja 59 385 000 tonnu kravu, kas ir par 10 221 000 tonnu jeb 20,8% vairāk nekā 2010.gadā.
2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 202,48 miljoni latu, bet 2011.gadā – 259,38 miljoni latu.
Visu interviju ar Maču lasiet biznesa portālā “Nozare.lv” rubrikā “Viedokļi, intervijas”.