Sestdiena, 23. augusts
Vitālijs, Ralfs, Valgudis
weather-icon
+9° C, vējš 2.95 m/s, D vēja virziens
Staburags.lv bloku ikona

Tuvākajos gados steidzami jālāpa 1709 kilometri ceļu 218 miljonu latu vērtībā

Neatliekams remonts tuvākajos trīs gados būtu nepieciešams 1709 kilometriem Latvijas ceļu, un tas izmaksātu vairāk nekā 218 miljonus latu, liecina Latvijas Valsts ceļu (LVC) aplēses, ko trešdien preses konferencē prezentēja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

“Lai autoceļu tīklu uzturētu labā stāvoklī, katru gadu būtu jāatjauno aptuveni 900 kilometrus. Tas nozīmē, ka jābūt arī skaidram finansēšanas mehānismam, kas ļautu darbus plānot ilgtermiņā,” preses konferencē norādīja ministrs. “Esam vienisprātis ar nozares pārstāvjiem, ka vienīgais pārskatāmais un skaidrais modelis būtu Autoceļu fonda atjaunošana,” uzsvēra Augulis.

Ministrs pastāstīja, ka šogad plānots rekonstruēt gandrīz 800 kilometrus autoceļu. Tāpat, pēc LVC aprēķiniem, šā gada otrajā ceturksnī ir jāaizpilda 425 tūkstoši kvadrātmetru bedru, kas radušās ziemā. Uzņēmums informē, ka līdz 29. jūnijam bija aizpildīti 424,5 tūkstoši kvadrātmetru.

Savukārt nākamgad steidzami būtu jāatjauno 584 kilometri ceļu par 70,1 miljonu latu, 2013.gadā – 540 kilometri ceļu 75,9 miljonu latu vērtībā, bet 2014.gadā – 585 kilometri 72,7 miljonu latu vērtībā.

Satiksmes ministrija informē, ka pašlaik uz valsts autoceļiem aptuveni 40 objektos notiek “virsmas apstrāde”. LVC saplānojuši darbus arī par 5,8 miljoniem latu, kurus valdība maija beigās piešķīra kā papildu līdzekļus, lai kompensētu neplānotos izdevumus valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai ziemas sezonā.

Šo papildu finansējumu izlietos sabrukušo segumu uzturēšanai, tādējādi uzlabojot vairāk kā 200 kilometrus autoceļu. Atjaunošanas darbi plānoti, piemēram, atsevišķos autoceļa Grobiņa (Leči) – Ventspils posmos, ceļa Alūksne – Ape – Igaunijas robeža posmā, ceļa Rēzekne – Gulbene posmā un ceļa Augšlīgatne – Skrīveri posmā. Vēl vairāk nekā 40 objektos plānoti valsts autoceļu uzlabošanas darbi.

Ministrija ziņo, ka jūlijā plānots pabeigt darbus divos Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētos projektos: autoceļa Krāslava – Preiļi – Madona posmā Mētriena – Lazdona un ceļa Malta – Sloboda posmā Puša – bijušā Krāslavas rajona robeža. Vēl septiņos ERAF līdzfinansētos objektos būvdarbus paredzēts pabeigt oktobrī, bet divos – novembrī.

Ar ERAF atbalstu šogad sāks rekonstruēt septiņus reģionālos autoceļu posmus: remonti notiks ceļa P78 posmā bijušā Madonas rajona robeža – Āķēni, P124 posmā Vaide – Kolka, P124 posmā Sīkrags – Mazirbe, P4 posmā Kastrāne – Ķeipene, P76 posmā bijušā Jēkabpils rajona robeža – dzelzceļa stacija “Daugava”, P4 posmā Jugla – Suntaži un P32 posmā bijušā Ogres rajona robeža – Ķeipene.

Septembra beigās noslēgsies darbi arī divos Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansētos objektos: autoceļa A5 posmā Rīgas apvedceļš (Salaspils – Babīte) un autoceļa A7 posmā Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle). Līdz novembra beigām pabeigs arī KF projektu autoceļā A10 Rīga – Ventspils.

Jau ziņots, ka gada sākumā Augulis informēja – šogad valsts un pašvaldību autoceļiem pieejamais finansējums būs 270 miljoni latu – gandrīz divreiz lielāks nekā pērn.

Šā gada valsts budžetā valsts autoceļu pārvaldīšanai, uzturēšanai un atjaunošanai paredzētais finansējums ir 60,3 miljoni latu. Savukārt valsts autoceļu sakārtošanai, īstenojot ERAF līdzfinansētos projektus, šogad paredzēti 32,4 miljoni latu, bet KF projektiem – 108,5 miljoni latu. Līdz ar to kopumā valsts autoceļiem šogad pieejamais finansējums plānots 201,2 miljonu latu apmērā, kas ir par 89,6 miljoniem latu vairāk nekā 2010.gadā.

No valsts autoceļu fonda programmai piešķirtajiem līdzekļiem pašvaldību autoceļu (ielu) finansēšanai 2011.gadā paredzēta 20,36 miljonu latu liela mērķdotācija, kas ir saglabāta iepriekšējā gada līmenī. Savukārt no ERAF tranzītielu sakārtošanai pilsētās šogad plānoti apmēram 30 miljoni latu. Vēl seši miljoni latu atvēlēti satiksmes drošības uzlabošanai pašvaldībām ārpus Rīgas, savukārt trīs miljoni latu paredzēti satiksmes drošības uzlabošanai galvaspilsētā.

Turklāt nesen valdība no budžeta līdzekļiem neapredzētiem gadījumiem piešķīra 3,4 miljonus latu pašvaldību ceļu uzturēšanai un gandrīz 5,9 miljonus latu valsts autoceļiem, tā kompensējot bargās ziemas radīto līdzekļu pārtēriņu.

“Valsts parāds” autoceļu atjaunošanai ir aptuveni četri miljardi latu, ļoti sliktā stāvoklī atrodas 25% Latvijas ceļu, bet vēl ceturtdaļas stāvoklis atzīstams par sliktu.

Staburags.lv bloku ikona Komentāri