Rīgas brīvostas sabiedrisko attiecību direktore Anita Leiškalne pastāstīja, ka biezais ledus ietekmē arī Rīgas brīvostas darbību, taču, lai arī satiksme ir apgrūtināta, ostā darbs turpinās. Viņa klāstīja, ka pašlaik jūrā ledus biezums ir no 35 līdz 70 centimetriem un lielie konteineru kuģi, kā arī pasažieru kuģi paši tiek līdz ostai, savukārt mazajiem kuģiem, kuriem nav attiecīgās klases, ir problēmas.
Leiškalne sacīja, ka brīvostas velkoņi un ledlauzis “Varma” strādā no jūras vārtiem līdz pieņemšanas bojai. “Varma” strādājot 24 stundas diennaktī un vajadzības gadījumā tiek izmantoti arī abi velkoņi.
Viņa arī informēja, ka trešdien, 16.februārī, Rīgas ostā apkalpoti deviņi kuģi, savukārt ikdienā Rīgas brīvosta apkalpo 10-15 kuģu. Leiškalne teica, ka Rīgas osta gaida rietumu vēju, kas atnesīs arī siltāku ūdeni.
Ventspils ostas sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa atzina, ka Ventspils ostā biezais ledus problēmas nav sagādājis un osta darbojas kā ierasts. Viņa norādīja, ka Ventspils osta atšķirībā no Rīgas ostas ir neaizsalstoša.
Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs pastāstīja, ka arī Liepājas ostas darbība ledus dēļ nav ierobežota. Viņš teica, ka Liepājā ledu lauž gan ledlauzis, gan arī velkoņi, kas atbrīvo kuģu ceļus no ledus, kā arī viņš piebilda, ka pie Liepājas jūra ārpus ostas vārtiem neaizsalst atšķirībā no Rīgas ostas.
Skultes ostas kapteinis Kristaps Žideņš klāstīja, ka ar kuģu ienākšanu un iziešanu no pašas ostas pašlaik problēmu neesot, savukārt ceļš no Irbes jūras šauruma līdz Skultes ostai kuģiem ir tikpat grūti mērojams kā līdz Rīgas ostai vai jebkurai Rīgas jūras līča ostai.
Žideņš informēja, ka Skultes osta ar vienu no ostā strādājošajām stividorkompānijām ir parakstījusi līgumu par ledlauža nomu turpmākajām aptuveni četrām nedēļām. Viņš norādīja, ka ar ledlauža palīdzību osta spēs nodrošināt kuģu nokļūšanu no Irbes jūras šauruma līdz Skultes ostai.
Mērsraga ostas kapteinis Aivars Ušockis sacīja, ka biezā ledus kārta ietekmē arī Mērsraga ostas darbību. Viņš pavēstīja, ka osta pati saviem spēkiem netiek galā, tādēļ piektdien, 18.februārī, un sestdien, 19.februārī, kad ostā paredzēts ienākt kuģiem, Mērsraga osta piesaistījusi robežsardzes ledlauzi.
Viņš informēja, ka šoziem nav bijusi tāda situācija, ka kuģis ostā nevar ienākt biezā ledus dēļ, jo nepieciešamības gadījumā osta darbojas robežsardzes ledlauzis.
Savukārt Salacgrīvas ostā informēja, ka osta pašlaik ir aizsalusi un kuģus pieņemt nevar. Ostā pastāstīja, ka iepriekš Salacgrīvas osta piesaistīja ledlaužus, bet tas ostai nav bijis izdevīgi, tādēļ līdz nākamās nedēļas beigām Salacgrīvas osta nolēmusi nogaidīt un ledlaužus neizmantot.
Latvijā ir trīs lielās – Rīgas, Ventspils un Liepājas – un septiņas mazās ostas. Latvijas ostās šogad janvārī kopumā pārkrāva 5,13 miljonus tonnu kravu, kas ir par 2,7% vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī.