Jaunieceltais satiksmes ministrs Uldis Augulis jau uzdevis izvērtēt, kādas ir iespējas naftas vadam, lai Venecuēlas naftu varētu plūdināt no Ventspils ostas uz Baltkrieviju.
Viņš ceturtdien publicētā intervijā laikrakstam “Diena” pastāstījis, ka par naftas vadu interese ir lielāka nekā par iespēju naftu vest pa dzelzceļu.
“Nākamnedēļ dodos uz Krieviju, kur šo jautājumu domāju pārrunāt ar kaimiņvalsts transporta ministru. Tur ir problēma, kā pagriezt naftas plūsmu uz otru pusi, ar spiediena izmaiņām. Ventspils pusē spiediens bijis ne tik liels, un, lai pumpētu otrā virzienā, ir vajadzīgs lielāks spiediens. Jautājums ir, cik drošs ir cauruļvads, lai to varētu darīt,” piebilda Augulis.
Viņš atzina, ka, ja baltkrievu pusei būs izdevīgi, tad viņi virzīs šis kravas caur Latviju. “Nākamais – lai arī tiem, kas šeit uz vietas investēs un veiks pārbūves, būtu izdevīgi,” piebilda satiksmes ministrs.
“Pēc manā rīcībā esošās informācijas, sarunas notiek visu laiku. Ir domas palaist kaut kādas izmēģinājuma kravas. Taču jāredz, uz cik ilgu laiku ir līgums ar baltkrieviem, lai saprastu, vai vispār ir jēgas ieguldīt. Ne tikai naftas vadā, bet arī – lai naftu varētu vest pa dzelzceļu. Tāpat jāskatās, kurā no lielākajām ostām to ir izdevīgāk darīt un kur to vispār var izdarīt. Protams, ja ir iespējams vest naftu caur Rīgas ostu, tad kāpēc ne?,” piebilda Augulis.
Jau vēstīts, ka Satiksmes ministrija (SM) paudusi cerību, ka Baltkrievija un Latvija spēs rast abpusēji izdevīgus nosacījumus un vienosies par ilgtermiņa sadarbību Venecuēlas naftas tranzītā uz Baltkrieviju.
Venecuēlas prezidents Ugo Čavess pavasarī pēc tikšanās ar Baltkrievijas prezidentu Aleksandru Lukašenko paziņoja, ka Venecuēla no maija sāks pārdot 80 tūkstošus barelu naftas dienā Baltkrievijai, kas ar kaimiņvalsti Krieviju nespēj vienoties par naftas importu un tā tarifiem.