Autotransporta direkcija (ATD) pārsūdzējusi Administratīvās apgabaltiesas lēmumu, ar kuru direkcijai uzlikts par pienākumu slēgt līgumus ar pieciem reģionālajiem pārvadātājiem par pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā “Centrs 1”, aģentūru BNS informēja ATD sabiedrisko attiecību konsultante Sandra Maļuha.
Pēc ATD uzskata, ar šo lēmumu Administratīvā apgabaltiesa ir pārkāpusi valsts varas dalīšanas principu un valsts pārvaldes iestādes vietā ir uzņēmusies valsts pārvaldes funkcijas izpildi. Tiesas lēmuma dēļ direkcijai kā par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu, tostarp pakalpojumu sniedzēju izvēli, atbildīgajai iestādei būtībā ir liegta iespēja pienācīgi un tiesiski pildīt tai ar likumu noteikto kompetenci valsts pārvaldes jomā, paskaidroja Maļuha.
Viņa norādīja, ka gan 2007.gada 23.oktobra regula par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, gan Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums nosaka kārtību, kā pārvadātājam piešķiramas tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus un līdz ar to arī tiesības saņemt zaudējumu kompensāciju no valsts budžeta. Ar šo tiesas lēmumu Administratīvā apgabaltiesa ir izvēlējusies sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējus reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļā “Centrs 1” no 2011.gada 1.janvāra, nepiemērojot nevienu no iepriekš minētajos normatīvajos aktos paredzētajām tiesību piešķiršanas procedūrām.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka tiesa uzlika par pienākumu ATD slēgt līgumus ar pieciem reģionālajiem pārvadātājiem par pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā “Centrs 1”. Tiesa izvērtēja pārvadātāju “Tukuma auto”, “Ogres autobuss”, “Aizkraukles ATU”, “Aips”, “Autotransporta firmas Jūrmala SV” lūgumu par pagaidu noregulējumu un nolēma uzlikt par pienākumu ATD ar minētajām kompānijām noslēgt līgumus, kuru darbība sākas 2011.gada 1.janvārī, par pārvadājumiem maršrutos, kuros šie uzņēmumi veica pārvadājumus līdz 2008.gada 31.decembrim maršrutu tīkla daļā “Centrs 1”. Tiesa arī norādījusi, ka līgumu nosacījumi nedrīkst būt nelabvēlīgāki par iepriekšējos līgumos noteiktajiem.
Strīdu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā “Centrs 1” tiesa pēc būtības plāno skatīt 2011.gada 25.oktobrī.
Autopārvadātāji “Tukuma auto”, “Ogres autobuss”, “Aizkraukles ATU”, “Aips” un “Autotransporta firma Jūrmala SV” vērsās tiesā, apstrīdot Autotransporta direkcijas 2008.gada 3.oktobra lēmumu par pakalpojumu sniegšanu reģionālajā starppilsētu maršrutu tīkla daļā “Centrs 1” no 2009.gada. Tā kā tiesa apturēja līguma slēgšanu ar “Nordeku”, “Rīgas Taksometru parku”, “Normu-A” un “Blagovest Tur”, ATD uzdeva nodrošināt reģionālo starppilsētu autobusu satiksmi no 2009.gada 1.janvāra “Liepājas autobusu parkam” un “Jelgavas autobusu parkam”. Savukārt Liepājas un Jelgavas autobusu parki slēdza apakšlīgumus par pakalpojumu sniegšanu “Centrs 1” ar sākotnēji uzvarējušajām firmām – “Nordeku”, “Rīgas taksometru parku”, “Normu-A” un “Blagovest Tur”.
Lauku rajonu pārvadātāju pilnvarotā persona un “Tukuma auto” valdes priekšsēdētājs Ilgvars Kalniņš iepriekš apgalvoja, ka, pēc lauku pasažieru pārvadātāju uzskata, konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos atsevišķas valsts struktūras starppilsētu tirgu pārdalīja par labu Rīgas firmām.
Reģionālais starppilsētu nozīmes maršrutu tīkls sastāv no astoņām daļām jeb lotēm: “Ziemeļrietumi”, “Ziemeļaustrumi”, “Dienvidi”, “Centrs 1”, “Centrs 2”, “Dienvidaustrumi”, “Austrumi”, “Dienvidrietumi”. Konkursa nolikums izstrādāts atsevišķi katrai reģionālai starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļai.
ATD ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.