Rīgas un Tallinas ostas nākotnē var zaudēt Krievijas ogļu kravas, jo Krievija plāno Barenca jūras piekrastē būvēt jaunu ogļu termināli, pirmdien vēstī aģentūra “Reuters”.
Pēc aģentūras sniegtās informācijas, paredzēts, ka caur plānoto Krievijas termināli Lavnā ogles pārkraus arī kompānija “Kuzbassrazrezugoļ”, kas pašlaik ogles eksportē caur Rīgas un Tallinas ostām.
“Reuters” atsaucas uz Lavnas tirdzniecības ostas kompānijas “Lavna Trading Port Company” vadītāju Sergeju Kropotkovu, kurš sacīja, ka termināļa plānotā jauda ir 18 miljoni tonnu gadā un tās izmaksas – 300 līdz 500 miljoni ASV dolāru (aptuveni 150 līdz 250 miljoni latu). Nepieciešamības gadījumā jaudu varēs divkāršot, viņš teica.
Termināli paredzēts būvēt vairākos posmos. Pirmā posma ar jaudu seši miljoni tonnu būvniecību iecerēts sākt 2012.gadā un pabeigt 2014.gadā. Jaunais terminālis apkalpos klientus Eiropā, ASV un Kanādā.
Kropotkovs informēja, ka ostas būvei izvēlēta neaizsalstoša vieta un tajā varēs uzņemt visu lielumu kuģus.
Pēc viņa teiktā, salīdzinājumā ar visām pārējām Krievijas ziemeļrietumu un bijušās Padomju Savienības ostām ogļu transportēšana caur plānoto ostu ļaus ietaupīt divus līdz četrus ASV dolārus (vienu līdz divus latus) par tonnu.
Rīgas brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktore Anita Leiškalne aģentūrai BNS atzina, ka Rīgas brīvosta ir multifunkcionāla osta un, mainoties pieprasījumam, zaudēto kravu vietā osta spēj piesaistīt jaunu veidu kravas.
Rīgas brīvostas pārvaldes apkopotie dati liecina, ka 2010.gada deviņos mēnešos ostā pārkrauti 8,518 miljoni tonnu ogļu, kas ir par 22,8% mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā.
“Kuzbassrazrezugoļ” pērn caur Ustjlugas, Rīgas un Tallinas ostām eksportēja 12,6 miljonus tonnu ogļu, bet eksports caur Vostočnajas ostu un Melnās jūras ostām sasniedza attiecīgi 5,5 miljonus un 5,8 miljonus tonnu.