Grieķijas valdība liek kravas automašīnu šoferiem ceturtdien izbeigt streiku, pamatojoties uz noteikumiem par ārkārtas situāciju, kas parasti tiek izmantoti kara vai dabas katastrofu gadījumos.
Trīs dienas streikojušajiem šoferiem ceturtdien jāatgriežas darbā, citādi viņiem draud arests un licences zaudēšana.
Kravas automašīnu šoferu streika dēļ valstī ir iestājusies degvielas krīze. Degviela beigusies gandrīz visās galvaspilsētas Atēnu degvielas uzpildes stacijās, un tās trūkumu sāk izjust arī citas lielākās Grieķijas pilsētas.
Streiks smagi skāris arī Grieķijas tūrisma sektoru, jo daudzi ceļotāji atsakās no iepriekš rezervētajiem viesnīcu numuriem, gaidot protesta akcijas beigas un nevēloties riskēt ar saviem atvaļinājumiem.
Grieķijas Satiksmes ministrija trešdien uzaicināja šoferu arodbiedrības pārstāvjus uz sarunām, lai mēģinātu rast risinājumu situācijai. Dažas stundas pēc šo sarunu izjukšanas valdība izdeva rīkojumu šoferiem izbeigt streiku.
Streiks tika uzsākts pēc valdības paziņojuma par plānoto kravu pārvadājumu sektora liberalizāciju.
Kravas mašīnu vadītāji uzskata, ka sektora atvēršana jauniem kravu pārvadātājiem, samazinot nodevas par jaunu licenču saņemšanu, nav godīga pret pašreiz strādājošajiem uzņēmumiem, kuri par licencēm savulaik maksājuši līdz pat 300 000 eiro (210 000 latu).
Šoferu arodbiedrības vadība uzskata, ka valstij vajadzētu maksāt kompensācijas tiem kravu pārvadātājiem, kuri iegādājušies dārgās licences.
Finanšu ministrs Georgs Papakonstantinu paziņoja, ka nedrīkst pieļaut situāciju, kurā šoferi “tur par ķīlniekiem Grieķijas sabiedrību”. “Nevienam nav tiesību paralizēt šo valsti – nevienam,” viņš piebilda.
Grieķijas arodbiedrības šogad jau vairākkārt rīkojušas plašus streikus, lai protestētu pret valdības pieņemtajiem taupības pasākumiem, kuri tai jāīsteno, lai saņemtu Starptautiskā Valūtas fonda un Eiropas Savienības 110 miljardu eiro (77 miljardu latu) aizdevumu.