Redakcijai piezvanīja jaunjelgavietis Juris Kalniņš, kurš otrdienas rītā, kā ierasts, gājis pēc “Staburaga”, bet nav to saņēmis. “Jaunjelgavā slēdz pasta nodaļu, ved prom mēbeles, atlaiž cilvēkus. Avīzes būšot pēcpusdienā. Un tas notiek novada centrā? Cilvēki par šādām izmaiņām nav informēti,” sašutis Jura kungs.
Skaidro Jaunjelgavas novada domes priekšsēdētājs Guntis Libeks:
— Pasta nodaļu neslēdz. Zinām, ka ir atbrīvoti pastnieki un turpmāk pasta sūtījumus piegādās ar automašīnu. Zvanīju “Latvijas pasta” vadībai, man atbildēja, ka šādas izmaiņas tiešām ir, bet tas nekādi neietekmēs iedzīvotājus un pasta sūtījumus viņi saņems laikus. Diemžēl šādu “Latvijas pasta” lēmumu pašvaldība nevar ietekmēt. Pamatojums lēmuma pieņemšanai ir visai standartizēts — šajos apstākļos “Latvijas pastam” jāizdzīvo un jāierobežo izdevumi. Ja iedzīvotājus tiešām neapmierinās pa-sta piegāde, viņi ar iesniegumu var vērsties Jaunjelgavas novada domē, un tad mēs lūgsim “Latvijas pastu” pārskatīt pieņemto lēmumu.
“Latvijas pasta” sabiedrisko attiecību speciāliste Agija Tērauda:
— Pasta nodaļa nav likvidēta. Izmaiņas ir pasta piegādē. Sākot no 23. marta, pasta piegādi Jaunjelgavas teritorijā nodrošina Aizkraukles pasta piegādes punkts. Piegādes punktu apvienošana saistīta ar “Latvijas pasta” izmaksu samazināšanas pasākumiem, kas norit jau ilgāku laiku. Jaunjelgavas teritoriju tagad apkalpo viens motorizētais pastnieks. Klienti abonēto presi un korespondences sūtījumus saņems ierastajā kārtībā un laikā. Tā kā otrdien bija pirmā diena, kad piegāde jānodrošina no Aizkraukles un pastniekam bija jāapgūst jauns piegādes maršruts (jaunas klientu adreses), bija vērojama piegādes kavēšanās, bet līdz pulksten 17 visi klienti bija savus sūtījumus saņēmuši. “Latvijas pasta” vārdā atvainojamies klientiem par sagādātajām neērtībām un solām drīzumā atrisināt piegādes kavēšanās problēmas, lai iedzīvotāji sūtījumus saņemtu kvalitatīvi un noteiktajā laikā.
Ja arī turpmāk klientiem būtiski kavē piegādes, aicinām sazināties ar “Latvijas pasta” Klientu apkalpošanas centru pa tālruni 67608311. Klientu atsaucība palīdzēs mums izvērtēt piegādes kvalitāti un nepieciešamības gadījumā to uzlabot.
***
Tas, ka zaudētāji būs pasta pakalpojumu saņēmēji, galvenokārt preses izdevumu abonenti, ir skaidrs. Zinām, kādi pašlaik ir ceļi, īpaši nomaļākās pilsētas vietās, kur ar automašīnu pie daudzām mājām nemaz nevar piebraukt. “Latvijas pasta” vadība, rēķinot naudu, ir aizmirsusi par cilvēcību. Daudziem vientuļajiem cilvēkiem, īpaši pensionāriem, past-nieks ir teju vienīgais cilvēks, kas viņus apmeklē un aprunājas. Šīgada sākumā Jaunjelgavas pasta nodaļas pastniece Gunta Grincēviča par palīdzēšanu līdzcilvēkiem saņēma novada goda nosaukumu “Labā zvaigzne”. Pastnieks laukos bieži vien ir ne tikai avīžu, bet arī pārtikas un medikamentu piegādātājs tiem, kas līdz pilsētas centram nevar nokļūt. Vai “Latvijas pasts” ir aprēķinājis arī šos “ietaupījumus”?