Polijas ceļu būvnieki iesnieguši prasību par negodīgu konkurenci pret Ķīnas uzņēmumu, kuram izdevies ielauzties valsts ceļu būves tirgū, liecina otrdien aģentūras AFP rīcībā nonākusī vēstule.
“Mēs norādām, ka ķīniešu konsorcija piedāvājums pamatots ar cenu, kura ir ievērojami zemāka par tendera vērtību, kas veido negodīgu konkurenci,” teikts būvnieku apvienības OIGD vēstulē Eiropas Komisijas (EK) prezidentam Žozē Manuelam Barrozu.
Vēstulē, kas Barrozu nosūtīta, jo EK regulē konkurences noteikumu ievērošanu visās dalībvalstīs, apgalvots, ka Pekina atbalsta ķīniešu uzņēmumus ārvalstu tirgu izkropļošanā.
OIDG aicina EK vērst antidempinga pasākumus pret Ķīnas Aizjūras būvniecības kompāniju apvienību (COVEC), kas septembrī pārspēja vairākus Eiropas konkurentus cīņā par tiesībām veikt 49 kilometrus gara šosejas A2 posma būvniecību. A2 savieno Polijas un Vācijas galvaspilsētas.
Šobrīd Polija aktīvi izsludina konkursus savas infrastruktūras atjaunošanai, gatavojoties 2012.gada Eiropas futbola čempionāta uzņemšanai.
COVEC izvēlējās Polijas valsts ceļu uzņēmums, bet Eiropas celtniecības un sabiedrisko darbu lobijs atzinis, ka Eiropas Savienībā (ES) šis ir bezprecedenta darījums.
Savā vēstulē OIGD norāda, ka COVEC piedāvājums veidojis 1,3 miljardus zlotu (222 miljonus latu), kas ir par 48% mazāk nekā aplēstās tendera izmaksas. Nākamais lētākais piedāvājums bijis par 23% dārgāks.
OIGD pauž pārliecību, ka Ķīnas valdība vienkārši segšot COVEC zaudējumus.
OIGD uzsver, ka ir “nepieņemami atļaut uzņēmumiem ārpus ES gūt priekšrocības, pateicoties savu valdību subsīdijām, lai konkurētu ar uzņēmumiem kopējā tirgū”.
Līdz 2012.gadam Polija cer pabeigt daudzjoslu šoseju būvniecību 1800 kilometru kopgarumā. Līdz šim brīdim pabeigta aptuveni puse no iecerētā būvniecības apjoma.
Kopumā Varšavas šoseju būvniecības plāns 2008.-2012.gadam paredz izmaksas 27,5 miljardu eiro (19,25 miljardu latu) apmērā, gandrīz trešdaļu no šīs summas sedz ES finansējums.