Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

Jaunos elektrovilcienus testē ceļā uz Aizkraukli

TRĪS NO ATVESTAJIEM JAUNAJIEM ELEKTROVILCIENIEM TIEK TESTĒTI maršrutā Rīga—Aizkraukle.
Imanta Kaziļuna foto

Latvijā nogādāts septītais jaunais elektrovilciens – vēstīja AS “Pasažieru vilciens” Korporatīvo attiecību daļas vadītāja Sigita Zviedre.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais — jūlijā, trešais — oktobrī, ceturtais — novembrī, piektais — decembrī, sestais — šogad janvārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus.

Trīs no atvestajiem vilcieniem tiek testēti maršrutā Rīga—Aizkraukle. Divi no tiem tiek testēti tukši, trešais — piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi — gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma dažādos ātrumos. Ceturtajam un piektajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

Kompānijā arī norāda, ka jauno vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 kilometriem stundā, kamēr esošajiem vilcieniem ātrums ir līdz 120 kilometriem stundā. Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Paredzēts, ka pēc jauno elektrovilcienu iegādes “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 — 20 minūtēm.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā.

LETA

Fakts

Projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.