Abonē e-avīzi "Staburags"!
Abonēt

5 populārākās kļūdas mājaslapas SEO optimizācijā

Mājaslapas SEO optimizācija ir process, kurā jebkura mājaslapas var tikt padarīta par Google meklētājam pēc iespējas draudzīgāku. Attiecīgi, jo draudzīgāka mājaslapa Google meklētājam, jo augstākas pozīcijas pēc atslēgvārdu meklējumiem un rezultātā vairāk apmeklētāju uz mājaslapu, kas rezultējas vairāk klientos un lielākās pārdošanās.

Mājaslapas dabiskā “attīstība”

Vairākus gadus atpakaļ populārs kļuva sauklis “SEO ir miris”. Galvenā doma – Google ir tik ļoti attīstījis meklētāja algoritmu, ka tas pats spēj atrast labākās mājaslapas un neko papildus optimizēt nevajag, jo tas esot bezjēdzīgi. Vai nu dari biznesu pareizi, ieguldies pilnībā un Google par to Tevi apbalvos, vai pat nemaz nesāc, ja neesi tam gatavs.

Jā, joprojām neviens nav atcēlis biznesa pamatvērtību – ieguldies par visiem 100%, dari savu darbu labi un klienti to novērtēs, attiecīgi bizness augs. Tomēr, kā zināms, pastāv tāda lieta kā konkurence un vienmēr starp visiem arī labiem uzņēmumiem kāds tomēr izceļas vairāk, bieži vien izdarot papildus lietas, kur konkurenti vienkārši noslinko vai informācijas/kompetenču trūkuma dēļ neizdara.

Tieši tas attiecas arī uz SEO. Paņemsim konkrētu industriju, apdrošināšanas pakalpojumus – to ir daudz, vairāk vai mazāk visi strādā vienlīdz kvalitatīvi, Google ir grūti novērtēt, tieši kura kompānija ir patiesi vislabākā, tāpēc pēc noklusējuma augstākā pozīcijā iecels vecāko kompāniju, autoritatīvāko, tādu, kurai jau ir veca mājaslapa un jau ļoti sen klienti par to ir sākuši veidot atsauksmes tiešsaistē.

Vai tas nozīmē, ka jaunākās apdrošināšanas kompānijas ir automātiski sliktākas? Nebūt ne, bet konkurēt ar vecu, autoritatīvu konkurenta mājaslapu Google acīs ir grūti, vismaz sākumā. Tieši te noderēs kvalitatīvs SEO pakalpojums – SEO speciālists “palīdzēs” Google meklētājam labāk novērtēt mājaslapu, sakārtojot Google algoritmam svarīgos mājaslapas faktorus.

Tātad pirmā un vislielākā uzņēmēju kļūda ir neveikt SEO optimizāciju vispār – nezinot vai paļaujoties uz dabisko attīstību. Pat ja dabiskā attīstība Google meklētājā notiks, tā būs lēna un laika ziņā ļoti gara, SEO aģentūra vai speciālists to var būtiski paātrināt.

Mirušās mājaslapas” sindroms

Google meklētājs jau sen skandina, ka svarīgi atjaunot un papildināt saturu mājaslapā. Uzņēmējs teiks, klau, mēs taču neesam ziņu portāls, ne mums ir tik daudz par ko rakstīt, ne resursu tam, mums ir jādara savs darbs.

Tomēr, ja ir vēlme atrasties Google vadošās pozīcijās pēc biznesam atbilstošiem atslēgvārdiem, par satura atjaunošanu un papildināšanu būs vien jārūpējas. Google meklētājam nepatīk “mirušās” mājaslapas, kur saturs netiek atjaunots gadiem ilgi.

Idejas saturam jāsmeļas ikdienā – jebkurā mājaslapā var izveidot ziņu vai bloga sadaļu, kur var publicēt:

  • Jaunākas industrijas vai uzņēmuma ziņas
  • Ievietot informāciju par jauniem produktiem vai pakalpojumiem
  • Ievietot cita veida saturu, kas top paralēli – sociālo tīklu saturs, bukleti, plakāti, video
  • Ievietot produktu pamācības un lietošanas ieteikumus u.c.

Var rasties jautājums – vai jebkurš jauns saturs ir derīgs Google meklētājam vai obligāti jāveido ziņas un bloga rakstus? Jā, jebkurš jauns saturs ir noderīgs, pat ja tā ir jaunu produktu vai kategoriju pievienošana e-veikalā.

Būtiski saprast, ka Google meklētājs laiku pa laikam “apciemo” mājaslapas un novērtē, vai tā ir izmainījusies kopš iepriekšējās reizes. Ja ne, un tas atkārtojas vēl un vēl, tas noteikti pasliktinās mājaslapas pozīcijas meklētājā.

Ārējo saišu ignorēšana

Ne vienmēr pietiek ar aktivitātēm mājaslapā – papildus satura izveidei, papildināšanai svarīgi veidot atsauksmes uz mājaslapu dažādos ārējos resursos. Un te ne vienmēr tas var notikt dabiski – biznesa, produktu specifika vai popularitāte bieži vien ierobežo klientu vēlmi par to runāt, dalīties ar paziņām, ievietot informāciju sociālos tīklos.

Bet tā kā tas viss palīdz mājaslapas SEO optimizācijas procesā, ja tas nenotiek dabiski, to var paveikt ar savie vai SEO aģentūras resursiem:

  • Veicināt klientu motivāciju atstāt atsauksmes Google biznesa profilā vai sociālos tīklos
  • Veidot preses relīzes un publicēt tās dažādos medijos ar saiti uz mājaslapu – katra saite uz mājaslapu ir ļoti svarīga SEO optimizācijas procesā
  • Veidot uzņēmuma biznesa profilus dažādos biznesa katalogos un industrijas portālos

Saites ārējos resursos, kas ved uz mājaslapu joprojām ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas palīdz uzlabot mājaslapas pozīcijas Google meklētājā. Saitēm jābūt pēc iespējas autoritatīvākos interneta resursos kopā ar kvalitatīvu saturu.

Satura struktūras problēmas

Populārāka šī problēma ir e-komercijas veikaliem, bet nereti gadās sastapt arī mazo biznesu mājaslapās. Problēmas būtība – pārāk daudz vienādu atsevišķu lapu mājaslapā, kas ir par vienu un to pašu un Google nevar izlemt, kura konkrēta lapa vislabāk atbilst konkrētam atslēgvārda meklējumam. Rezultātā Google meklētājā šīs lapas mainās un notiek tā saucamā “kanibalizācija” – vienas mājaslapas vairākas lapas konkurē savā starpā.

Veidojot mājaslapas saturu, jāatceras, ka vislabāk, ja par kādu tēmu ir viena kvalitatīva lapa nevis vairākas. Piemēram, ja uzņēmums tirgo TV, tad jābūt vienai galvenai lapai – TV, bet konkrēti TV modeļi, brendi, tās ir apakšlapas, kas struktūrā, navigācijā ir pakļautas galvenai TV lapai, tādējādi Google nolasa lapu hierarhiju.

Ko darīt, ja ir vēlme rakstīt bloga rakstus ar pamācībām par TV? To var droši darīt, rakstīt rakstus par TV saistītām tēmām, bet vēlams šajos rakstos veidot saites uz galveno TV lapu – arī tas Google meklētājam pateiks priekšā, kura lapa ir visu līdzīgu lapu hierarhijā galvenā un kuras mazāk svarīgas jeb atbalstošās.

Mājaslapas tehniskās problēmas

Visbeidzot vēl viena būtiska problēma, kas noteikti jāmin – mājaslapas tehniskās problēmas. Sevišķi aktuāli tas ir tagad, kad Google ir paziņojusi, ka mājaslapas pozīcijas meklētājā ietekmēs lapas lietojamības faktori. Tieši tāpēc ir svarīgi:

  • Uzturēt mājaslapu uz laba servera, kas strādā bez lieliem pārtraukumiem
  • Rūpēties par mājaslapas ātrdarbību, ielādes ātrumu – tas ir ne tikai apmeklētāju apmierinātības jautājums, bet nu jau arī SEO faktors
  • Jāizdzēš vai labāk jāpāradresē neesošas, veca satura lapas, kas vairs nav aktuālas, bet saites uz to var atrasties kaut kur ārējos resursos
  • Izlabot nestrādājošas izejošās saites uz ārējiem portāliem
  • Pārbaudīt vai visi attēli, video, cita veida saturs ielādējas, ir redzams apmeklētājam
  • Vai mājaslapas saturs sakārtots loģiskā struktūrā, vai pa mājaslapu ir viegli pārvietoties u.c.

Katra tehniska problēma, sīkums, kas nav izlabots, var vairāk vai mazāk ietekmēt mājaslapas pozīcijas Google meklētājā. Labs SEO speciālists vai SEO aģentūra var palīdzēt uzņēmumam ar šiem jautājumiem, jo praksē zina, kuri faktori ir vairāk svarīgi un kuri ne tik. Bieži vien uzņēmuma kapacitāte neļauj atrisināt uzreiz visas problēmas, tāpēc svarīgi orientēties uz tiem SEO darbiem, kas sniedz labāko atdevi un galarezultātu.

MMN ir SEO aģentūra ar vairāk kā 15 gadu pieredzi. SEO pakalpojumi pieejami jebkura līmeņa uzņēmumiem, jo ikmēneša cena ir sākot no 350 eiro. Aģentūras pieredze ir darbs gan ar lokāliem, gan starptautiskiem dažāda lieluma uzņēmumiem dažādās industrijās – finanses, kreditēšana, brokeri, pakalpojumi, e-komercija.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Staburags.lv komanda.